Stövlar till smala ben

Solponny

Trådstartare
Jag letar efter ett par stövlar, har ca 32 cm breda vader, ca 45 cm höga och storlek 37. Har någon förslag på stövlar som skulle kunna passa mig?

Sv: Stövlar till smala ben

Budget?
Typ av ridstövlar? Allround, hopp- eller dressyrstövlar?
Hårda eller mjukare skaft?

Max 3000 hade jag tänkt, åt dressyrhållet, hårda eller mittemellan skaft. Köpte ett par Cavallo Junior, men de var för korta i skaften.

Mountain Horse Firenze, storlek 37 regular-narrow är 46 hög och 32-34 i vad.

Ligger på 1999 kr.

Fast pioneerstövels är ju inte åt dressyrhållet:p snarare tvärt emot. Är mjuk i kalvskinn. Har ett par och vill inte rekommendera dem. Kasar ner och dragkedjan skaver i vissa lägen mot sadeln. Mindre skoj!

till TS, för 3000 borde du väl få ett par Cavallo som passar dig i måtten?De har dumpat priserna rätt rejält och särskilt om du beställer direkt från tyskland:)

Fast pioneerstövels är ju inte åt dressyrhållet:p snarare tvärt emot. Är mjuk i kalvskinn. Har ett par och vill inte rekommendera dem. Kasar ner och dragkedjan skaver i vissa lägen mot sadeln. Mindre skoj!

till TS, för 3000 borde du väl få ett par Cavallo som passar dig i måtten?De har dumpat priserna rätt rejält och särskilt om du beställer direkt från tyskland:)

Har kollat lite på att beställa från Tyskland, men har inte hittat någon sida. Du får gärna PM:a mig om du vet någon.

Pioneerstövlarna är alldeles för mjuka.

Men hur mycket bör jag räkna med att de sjunker?

Cavallo Winner Plus :) Går att hitta för ca 3000kr även om priset är något högre i sverige. Jag har med långa, smala ben och ville ha ett par "lagom" dressyriga stövlar. Jag är jättenöjd med mina!

en liten bild med:

Just mina är lite korta tycker jag, de är 49 höga, skulle vilja ha 51 haha men hittade de till superpris så kunde verkligen inte stå emot det. Har 34 i vidd och 38 i fot.

lite-outfit-curre-026_112571980.jpg

Ser skevt ut på bilden då den är tagen nedifrån med vidvinkel..
Har haft mina ett par månader nu och de har inte sjunkit mer än kanske 5 mm ;)

Om man beställer ett par Grand Prix, kan man då gå till en skomakare och få en gradkedja fram?

Är Königs Favorit med dragkedja fram bra? Dom är ju ganska billiga. Men hittar ingen måttabell. Vill hellst ha med dragkedja fram då det sliter mindre. Men vill ändå inte lägga en halv förmögenhet på det då jag fortfarande växer och det skulle kännas lite trist om jag skulle växa ur dom inom ett par år.

Ja, de har dragkedja fram.

Men köp ett par billigare då, och satsa på Cavallo och Königs om några år.

Det var nog ungefär så jag hade tänkt. Men jag vill ju ändå ha ett par som jag kan tävla i. Känns inte bra att komma med mina 10 cm för korta Mountain Horse till en tävling :P
Men ska nog prova Mountain Horse Firenze High Rider. Kan man tävla dressyr i de stövlarna?

Men om man beställer utan dragkedja blir de väl väldigt raka i skaften dvs. att de inte följer benet?

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
34
· Visningar
1 426
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
243
Senast: sweep
·
Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
675
Senast: Zpunk
·
Utrustning Snart är vintern här 🙈 Jag letar vinterridstövlar som är varma och tål att göra annat i då jag inte byter mellan skötsel å ridning. Men...
Svar
1
· Visningar
258
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Inredningstråden nr3
  • Hiss eller diss - del 6
  • Semestra i Norrland

Hund, Katt, Andra Djur