Stövlar till smala ben

Sv: Stövlar till smala ben

Är lite rädd att stövlarna ska sjunka för mycket. Mätte längden igen och det är ca 43 cm. Köpte ett par Cavallo Junior 45 cm som sjönk alldeles för mycket så jag sålde dom.

MH Firenze är gjorda för att vara mer åt dressyrstuket så de är klart godkända.

Problemet är att man inte kan ha för höga heller, för då är det ju alltid något som trycker ner dem och de sjunker mer.

Men då borde dom väl sluta sjunka när dom har sjunkit såpass mycket att det slutar trycka på dom? Men när man trampar ner hälarna "drar" man ner dom ytterligare ju.
Är det inte bättre att köpa lite höga och använda hälkilar som man inte tar ut om det inte behövs än att köpa ett par som eventuellt blir för korta. Anledningen till att jag ska köpa nya stövlar är ju att mina som jag har nu är för korta så jag vill inte riskera att köpa ett par som blir för korta dom med.

Dom finns inte i de måtten som jag vill ha, tyvärr. Det blir nog ett par Firenze High Rider=) Föredrar nätta stövlar.

Ok :) Firenze är jättefina, tänkte köpa de först men de finns inte i så långa som jag vill ha så det blev Cavallo ändå :D

Mina Cavallos eller Firenze?
Just de jag har är ju ett par Cavallo Winner Plus, de är väldigt nätta och stilrena :)

aha haha :D sorry, jo de är med väldigt nätta och fina :) Satt som sagt inge bra på mig då jag hade på tok för långa ben för dem! Men jättefina tycker jag!

Jag har köpt ett par Pioneer stövlar och jag älskar dom.:love:!!!
De sitter jätteskönt redan första gången man har på sig dom, absolut ingen skoskav :) ! Jag har väldigt långa och smala ben så jag hade jätteproblem att hitta något som passade men tillslut hittade jag dessa, inte galet dyra heller låg på ca 2,500 :- De är väldigt stilrena och enkla också, passar till allt :D !

Pioneer är alldeles för mjuka enligt mig ;) Verkar inte vara så bra kvalité på dom heller:(

Har provat Firenze idag och dom var för korta så jag skulle behöva ca 38 cm höga verkar det som. Cavallo har mina mått men isåfall måste jag räkna med minsta 4 000 kr.

ett tips är att kolla tyska sidor, man kan komma undan mycket billigare och frakten är inte dyr :)

Har fått tips om en, men du kanske vet någon mer. Har försökt googla på "Cavallo stiefel" (Cavallo stövlar) men har inte fått upp så många sidor. Ingen som vet?

Jag har väldigt smala vader i förhållande till mina fötter så jag köpte ett par Cavallostövlar (utan dragkedja). Minns inte vad modellen heter men det gick iaf till och med att få dem med mina mått och de är skitsköna. De är ju aningens dyrare än vad du vill ha men sköter man dem så håller de väldigt länge.

Jag växer ju fortfarande så jag vill itne köpa ett par stövlar för flera tusen och växa ur dem efter några år, det är väl det som är problemet. Därför skulle jag hellst vilja köpa ett par billigare och sedan köpa en dyrare stövel om några år.
Hur fungerar det utan dragkedja?

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
34
· Visningar
1 424
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
243
Senast: sweep
·
Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
674
Senast: Zpunk
·
Utrustning Snart är vintern här 🙈 Jag letar vinterridstövlar som är varma och tål att göra annat i då jag inte byter mellan skötsel å ridning. Men...
Svar
1
· Visningar
258
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka