Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Är lite rädd att stövlarna ska sjunka för mycket. Mätte längden igen och det är ca 43 cm. Köpte ett par Cavallo Junior 45 cm som sjönk alldeles för mycket så jag sålde dom.
Men då borde dom väl sluta sjunka när dom har sjunkit såpass mycket att det slutar trycka på dom? Men när man trampar ner hälarna "drar" man ner dom ytterligare ju.
Är det inte bättre att köpa lite höga och använda hälkilar som man inte tar ut om det inte behövs än att köpa ett par som eventuellt blir för korta. Anledningen till att jag ska köpa nya stövlar är ju att mina som jag har nu är för korta så jag vill inte riskera att köpa ett par som blir för korta dom med.
Jag har köpt ett par Pioneer stövlar och jag älskar dom.!!!
De sitter jätteskönt redan första gången man har på sig dom, absolut ingen skoskav ! Jag har väldigt långa och smala ben så jag hade jätteproblem att hitta något som passade men tillslut hittade jag dessa, inte galet dyra heller låg på ca 2,500 :- De är väldigt stilrena och enkla också, passar till allt !
Har provat Firenze idag och dom var för korta så jag skulle behöva ca 38 cm höga verkar det som. Cavallo har mina mått men isåfall måste jag räkna med minsta 4 000 kr.
Har fått tips om en, men du kanske vet någon mer. Har försökt googla på "Cavallo stiefel" (Cavallo stövlar) men har inte fått upp så många sidor. Ingen som vet?
Jag har väldigt smala vader i förhållande till mina fötter så jag köpte ett par Cavallostövlar (utan dragkedja). Minns inte vad modellen heter men det gick iaf till och med att få dem med mina mått och de är skitsköna. De är ju aningens dyrare än vad du vill ha men sköter man dem så håller de väldigt länge.
Jag växer ju fortfarande så jag vill itne köpa ett par stövlar för flera tusen och växa ur dem efter några år, det är väl det som är problemet. Därför skulle jag hellst vilja köpa ett par billigare och sedan köpa en dyrare stövel om några år.
Hur fungerar det utan dragkedja?
Hästnyheter Nyligen invigdes den digitala utställningen Täby stories – bland hästar och hus. En utställning som berättar om Täby Galopps förvandling...