Stövlar...

Sorbe

Trådstartare
Nu börjar jag bli tokig. Suttit i säkert en timma å bara sökt här på Buke, men hittar inget typ...

Ska köpa nya stövlar, ett par läderstövlar i svart med snörning och dragkedja. Har lite bredare vader än vanligt, så det är ju typ det som tar emot när det gäller att hitta rätt stövlar.

Funderar på MH´s nya SCS3, men har redan MH och vill testa på något annat. Någon som har tips på ett par stövlar i prisklassen runt 3.000 kr, BRA stövlar ska det oxå vara! Sånna ni vet är bra, inte tror - vet!

Vill ha JW, men hittar ju inte Broginis mått-tabell för JW stövlarna! Håller på å blir galen här! :crazy: . Hittar bara deras för dressyrstövlarna! :smirk: .

Kom igen, ge mig tips här nu! :D

Sv: Stövlar...

kalas med en sån här tråd.. har också svårt med stövlar har också lite bredare vader. men jag vill hitta dressyrstövlar med dragkedja under 3000:- å det finns ju inga :(

Eller hur! Typ alla man vill ha är typ extremt smala i vaderna! :mad: .
När man går på mässor så är det ju oftast en eller två utställare med stövlar - deras är ju typ 1 meter långa å 10 cm runt om i vaden, tänk på oss med kortare och tjockare ben då?

Äh, det kallas muskler! :D

ja precis. jag är smal annars bara de feta vaderna som förstör mitt liv :P man vågar ju inte äns prova på mässor.. de e ju pinsamt :angel:

Hehe, samma här! Typ rädd att utställaren börjar skratta för att man inte får igen dragkedjan lixom! :smirk: .

Har faktiskt hittat en engelsk sida som man kan få alla stövlar i nästan vilka storlekar man vill, tror att deras extra extra vida stövlar gick upp till typ 47 cm runt om! :crazy: . Dessutom har de leveranser utanför England och köper man nått för över £150 ( typ 2025 kr) så får man GRATIS leverans! :D

nja 47 behöver ja ju inte :angel: men 37-38 behöver jag.. å ja har liksom mongo vader.. de är feta på mitten å inte längst upp som andras :P de e problemet.. nej visa visa! vill se! ;)

Köpte nyligen ett par Sarm Hippique på Börjes.
Jag hade tur och fick tag i ett par de sålde ut,men de hade andra liknande också med snörning och dragkedja för tror jag straxt över 3000:-
Helt underbara(har dock inte kunnat rida i dem pga vintervädret (är för rädd om dem).
Mina är i storlek 37 och rejält vida i vaden(nästan lite för vida),men det känns bra när man oftast har problem att få i vaderna!
Har även ett par Mountain Horse High Rider i extra vida,men de är ju inte alls som mina Sarm:bump:
Kolla med Börjes efter måttabell!

Vill inte ha Börjes stövlar! *spysmiley* och Sarm Hippique kan man ju typ bara köpa i själva affären, inte beställa. Onödigt att åka ner till Börjes för att chansa på att hitta ett par stövlar när de ändå hållt på och sälja ut dem...

Åhh, jag har tvärtom problem, mina vader krympte från 38 till 34 :crazy:

Btw. Du kan ju köpa några som är liite för små och lästa sen. Om man gör det hos en duktig skomakare så blir det inget slitage på stövlarna ens.

Jo, funderat på det oxå! Stenbergs läder här i Stockholm gör det tydligen och gör det bra!

Hur gör man egenligen då? Töjer man på lädret eller lägger man till extra? *sorbe med konstiga tankar* .

Ahaaa! Som jag trodde alltså! ;) Hur mycket brukar det kosta och hur läääänge tar det ungefär?

200 kr betalade jag en gång och det tog 3-4 dar tror jag. Det är väldigt viktigt att de töjer dem långsamt, annars kan lädret spricka.

Jooo. Jag bor ju inte mitt inne i stan så de får nog iaf 7 dagar på sig att töja dem i så fall! :rofl: .

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 076
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 855
Senast: Squie
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
738
Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 171
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka