Stövlar...

Sv: Stövlar...

Jag själv har cavaloo stövlar tycker att de är väl OK. men skulle helst viljat haft såna med snörning och det fanns för 1600:- på häst och hund huset när jag skulle handla men då va det strl: barn,jag kunde ha dem men de va för korta..Min Cavallo är förstora i foten tyvärr,ibalnd är de förstor i vaden oxå,men fördelan är att jag kan ha varna strumpor,ridbyxor och långkallingar på mig och stövlarna...så ni kan tänka er sen på våren/sommaren och hösten hur stor dem är för mig..jag tappar dem nästan...

Jag tycker att det är värt att köpa stövlar för runt 3-4000 för dessa har hållit ,mycket längre än vad Graninge stövlar håller.

Men som sagt kag skulle viljat om jag hade råd,köpa ett par andra stövlar,en dag kanske jag gör det,helst såna med snörning och dragkedja....
kankse inte hjälpte dig så mycket precis??
hm..
/Trilla

Lilla snurriga Millis i farten? ;)

Vaddå? Tycker du jag ska köpa Cavallo stövlar pga hästens namn eller?! :D

Hade Graningestövlar för typ 6 år sen, men de lossnade ÖVERALLT! :crazy: . ALDRIG mer! Dessutom är de inte snygga heller! :p

Jag har ett par JW och är jätte nöjd med dem! men de e ju lite små i storlek i bredd iallafall.. har den breddaste och tycker själv inte att vaderna är de tjockaste på mig, men sen har jag bara ridbyxor som har skoddning ända ner.. men de väl bara ringa ner till Skara och prata med dem.:)

Haha, de på Skara vet vem jag är vid det här laget! :rofl: . Köpte du dina hos dem?

För har sett att det finns bredare storlekar på dem borta i UK, kanske Skara kan ta in? *ojoj, detta kommer kosta massor! :D *

kan tänka mig de att du känner dem.. vad jag har läst.. japp köpte mina av dem, fast under Falsterbo veckan.. lyckades dock få olika höjder på stövlar.. så de fick åka tillbaka.. sen tog de ett hilma tag innan de i England skickade ett par nya... tror jag fick dem i nov..så om du ska beställa ifrån England räkna med LÅNG leveranstid..har beställt saker förrut i från England och de skickar sakerna när de känner för de..!!

Haha. Hittade en sida idag som har dem inne och som har typ 7-10 dagars leveranstid utanför UK. Sen skulle jag få frakten gratis för att jag översteg en viss summa... Men ska nog ta och prova några av Skaras först för att veta exakt, så att jag inte måste beställa, skicka tillbaka och beställa igen! :smirk: .

Jag hade fan svårt att hitta stövlar, för mina vader var för smala :eek:
Nu har jag Rectilignes i SMAL skaftvidd, och de är ändå stora i vaderna :crazy:

Sorbe skrev:
Vill inte ha Börjes stövlar! *spysmiley* och Sarm Hippique kan man ju typ bara köpa i själva affären, inte beställa. Onödigt att åka ner till Börjes för att chansa på att hitta ett par stövlar när de ändå hållt på och sälja ut dem...

Men hörru, du finns ju en del affärer i Sthlm som säljer Sarm stövlarna ;) . Så långt som till Tingsryd behöver du ju inte åka.

Hade ett par Rectilignes förrut. men de va så hilma korta i skaften.. när de hade sjunkigt ner slutade dem på mitten av vaden.. plus fick såna skavsår av dem så de sålde jag.. tror hon som köpte dem av mig har de problemet oxå.. gick väldigt konstigt när jag såg henne senast.. opps.. :)
JW stövel finns ju i 4 olika höjder och 3 lr 4 bredder.. lr de tar Skara in..

Hm... Känns som jag nog ska låta en kompis maila eller nått, känns som jag mailbombat dem senaste tiden! :rofl: .

Äh! Tyst med dig! Du kan föressten få någon cm av mig så de sitter perfekt på dig å så slipper jag ha detta besvär med att hitta stövlar? :D

Kommer snart in på msn föressten! :love: .

Haha min kompis är också JW-nörd ;)
Eller ja, hon har i af JW hjälm + stövlar, blått schabrak med röd kant och matchande tävlingstäcke :p

oh, kan säga att jag har haft jätteproblem att hitta stövlar som passar mina vader, o de är smala.

Titta titta titta vad jaaag hittade! :D

Bara storlekarna för Broginistövlarna, fast JW stövlarna kanske har samma mått?

brogini.jpg

vad skumt med bor*-stövlarna, konstiga storlekar.. var och beställde stövlar igår, de enda som fanns (med dragkedja och i prisklassen 2-3000) som jag gick i och som skulle gå att få i mina mått var ett par cavallo winner (nånting mer). 3290 kr.. sarm hippique provade jag också, men de var så smala i vristen att jag knappt fick igen dragkedjan när de var för stora i vaden.

har korta ben, ganska tjocka vader och små fötter.. (strl 361/3 i fot, 38 i vad och 44 i längd. blev ett par med måtten 43/39, så slapp jag måttbeställning och får dem på "bara" 4-6 veckor.. nu skall de bara passa när de kommer också..)

Hej!!

Kanon asså vill du göra ett fynd så köp mina! De syns inte att de är avnända med BÅDE dragkedja och snörning!! Syper snygga!! Ps jag säljer de enbart därför att jag numera tävlar dressyr (vill ej ha snörning längre) maila mej gärna! ivarsson_emilie@hotmail.com

Sorbe skrev:
Hehe, samma här! Typ rädd att utställaren börjar skratta för att man inte får igen dragkedjan lixom! :smirk: .

Har faktiskt hittat en engelsk sida som man kan få alla stövlar i nästan vilka storlekar man vill, tror att deras extra extra vida stövlar gick upp till typ 47 cm runt om! :crazy: . Dessutom har de leveranser utanför England och köper man nått för över £150 ( typ 2025 kr) så får man GRATIS leverans! :D

Hade jag kunnat få den adressen???
Jag behöver 46 - 47 i vadvidd och hittar inget här hemma...

/ Kitara_

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 076
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 855
Senast: Squie
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
738
Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 171
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka