Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Gör så rent du kan kring det angripna området.
Droppa gärna någon droppe "Rengör Strålen" (Thrush Buster) på området nån gång/vecka.
Och be din hovslagare titta till det vid nästa skoning/verkning, kanske behövs det verkas rent?
Ja, håll ordentligt rent. Att ha spån i boxen torkar ur o ha på trätjära under hovarna iallafall minst en gång per dag, morgon o kväll hade jag på min förra häst som fick skiten. Thrush Buster är säkert oxå bra.
Försök angripa problemet från grunden istället. Strålen ska ha kontakt med marken så att blodcirkulationen fungerar. Låt gärna hästen gå barfota ett tag på vintern. De flesta strålröteproblemen uppstår ju på vintern när hästen är broddad eftersom strålen inte har kontakt med marken.
Mitt råd: Har du möjlighet - låt hästen gå utan brodd och helst utan skor ett tag!
Hästnyheter Han var en julklapp från Nils-Erik Hansson, när Elin Dahlström från Målilla var tonåring. Nyligen skiljdes deras liv åt, när Smiggo fick...
Övr. Grenar Alltså, egentligen tror jag dressyren idag var sämre än sist 😅, hon var ännu mer vild, tyckte det var jättekonstigt med framridning i en...