Ingenting är helt omöjligt att äta på en strand utan att få sand i maten jag föredrar att äta hemma innan eller efter bad 😂
Så är det inte på vår strand. Finns både sand och gräs och vi är alltid placerade på gräset.
 
Jag är uppvuxen med att man alltid köpte med "strandbulla", aka kanelgifflar/snäckor. Säger fortfarande så om gifflar, ibland sitter det verkligen långt in vad de heter egentligen ^^

Har man kylväska går det ju att ta med i princip vad som helst, varför inte gårdagens rester? Däremot brukar jag själv undvika att ha med animaliska produkter (typ skinka och ostsallad) då jag, kanske ibland lite orimligt mycket, är rädd för att bli magsjuk om saker legat framme ^^
Haha vi kör faktiskt fortfarande på 80-talsstandard helt enkelt. Äppelbitar, mariekex (ooh kanske lyx med Brago) och kanelbullar om det finns bakade.

Ska det vara mer matigt blir det rullmackor med ost. (alltså mjukt tunnbröd ihoprullat). (känner också lätt oro inför att ta med tex skinka till stranden).

Vill inte bli kladdig om tassarna med sand runtomkring och gafflar o skålar o fix o sådant är så jobbigt. I slutändan kommer man ändå alltid få en barnfot eller en hög sand i makaronisalladen.

(lunchen ätes hemma, motionen sker före frukost) Man kan ju gå två gånger till stranden om det kniper.
 
Senast ändrad:
Då är det ju ingen strand...
Gräs eller klippor är självklart att det är enklare att äta på.
Ok. Här säger man att man åker till stranden. Det är vatten med sandstrand och sen är det gräs ovanför. Men jag ser inte problemet att äta om man sitter i sanden heller.
 
Haha vi kör faktiskt fortfarande på 80-talsstandard helt enkelt. Äppelbitar, mariekex (ooh kanske lyx med Brago) och kanelbullar om det finns bakade.

Ska det vara mer matigt blir det rullmackor med ost. (alltså mjukt tunnbröd ihoprullat). (känner också lätt oro inför att ta med tex skinka till stranden).

Vill inte bli kladdig om tassarna med sand runtomkring och gafflar o skålar o fix o sådant är så jobbigt. I slutändan kommer man ändå alltid få en barnfot eller en hög sand i makaronisalladen.

(lunchen ätes hemma, motionen sker före frukost) Man kan ju gå två gånger till stranden om det kniper.
Oh Brago. Riktig barndomsnostalgi, mormor hade alltid Bragokex. :love:
 
Bragokex ska ätas tillsammans med jordgubbssaft ur urdiskade yoghurtförpackningar ^^
Hmm alltså tetra med skruvlock? Intressant.

Mina klasskamrater hade alla sirapsflaska med saft :) verkar jättesnitsigt. (själv hade jag en liten Snoopy termos med "varm" choklad, "varm" eftersom det bara fanns glastermos eller barntermos på den tiden.)
 
Hmm alltså tetra med skruvlock? Intressant.

Mina klasskamrater hade alla sirapsflaska med saft :) verkar jättesnitsigt. (själv hade jag en liten Snoopy termos med "varm" choklad, "varm" eftersom det bara fanns glastermos eller barntermos på den tiden.)
8b526ddfb59be4819da2510fae022ab7.jpg


Nja, mer typ sådana här :) mormor diskade alltid ur dessa och så fick vi barnbarn använda dessa istället för riktiga glas eller när vi åkte till stranden.
 
Jag skär vattenmelon i kuber och gör detsamma med fetaost, och så har jag oliver och såna där små saltgurkor. I varsin burk. Äter med pinne, typ potatissticka är det perfekta verktyget.... Detta är allt jag beöver, både vätska, sött och salt. Jag blir liksom inte hungrig på mat i den här eländiga hettan.
 

Liknande trådar

Tjatter Ska resa till Kreta med några barndoms-/ungdomsvänner (bara damer). Vi ska bo i en lägenhet mitt i Rethymnon, men precis vid stranden...
Svar
4
· Visningar
468
Senast: Tranan
·
Fritid Vi ska ha Sverige-semester i år som börjar i Norrköping och sen har vi två nätter att ta oss till Torekov - vad har ni för guldkorn/tips...
Svar
8
· Visningar
580
Senast: Tajger
·
Mat Någon som har tips på bra app med olika recept? Vill ha tips om enkla rätter och där man kan göra veckomenyer och inköpslistor...
Svar
9
· Visningar
582
Senast: skogaliten
·
Trädgård & Växter Har en buske i min närhet med massor av bär. Men har aldrig ens lagat mat med enbär från affären. Hur ska de se ut när de är mogna att...
Svar
15
· Visningar
763
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vabruari
  • Hiss och diss del 5
  • Påsk pepp

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp