Voeux

Trådstartare
Jag tänkte testa appen Streaks. Jag gillar att ha rutiner och nu när jag är föräldraledig är det lätt att dagarna springer iväg och jag glömmer bort att prioritera mig själv också.

Appen är visuell och enkel. Man lägger in vilka mål man har för en dag, vecka eller månad och får en ifylld cirkel när man bockar av den. Jag gillar att man kan lägga in precis vilka mål som helst, stora som små, ofta eller sällan, och därmed ge de vanor man vill ha en liten knuff. Dricka ett glas vatten, läsa 10 min, ta en promenad, äta en frukt osv.

Moroten är att inte bryta ett ”streak” för då börjar man om på noll igen med uppgiften och streaket startar om. Så man gör gott i att sätta låga/rimliga mål.

https://streaksapp.com/

Den kostar 69 kr. Någon mer än jag som är sugen på att testa? Eller har ni någon annan vanebildande app?
 
Jag tänkte testa appen Streaks. Jag gillar att ha rutiner och nu när jag är föräldraledig är det lätt att dagarna springer iväg och jag glömmer bort att prioritera mig själv också.

Appen är visuell och enkel. Man lägger in vilka mål man har för en dag, vecka eller månad och får en ifylld cirkel när man bockar av den. Jag gillar att man kan lägga in precis vilka mål som helst, stora som små, ofta eller sällan, och därmed ge de vanor man vill ha en liten knuff. Dricka ett glas vatten, läsa 10 min, ta en promenad, äta en frukt osv.

Moroten är att inte bryta ett ”streak” för då börjar man om på noll igen med uppgiften och streaket startar om. Så man gör gott i att sätta låga/rimliga mål.

https://streaksapp.com/

Den kostar 69 kr. Någon mer än jag som är sugen på att testa? Eller har ni någon annan vanebildande app?
Åh jag blir sugen. Är också föräldraledig så fattar vad du menar. Nu väntar också 10 veckor sommarlov med två kids så ja, att prioritera sig själv glöms LÄTT bort. Ska kolla in appen 👍👍
 

Liknande trådar

Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 790
Senast: Voeux
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 253
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hör hur det dånar utanför, och kan inte låta bli att öppna dörren och gå ut och sätta mig på huk på förstutrappen och bara...
Svar
9
· Visningar
2 436
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
24 108
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Tjockistråden 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp