Bukefalos 28 år!

Strejk på Täby Galopp

Sv: Strejk på Täby Galopp

Lantarbetarförbundet har tydligen gått i hop med Kommunal. Verkar inte speciellt logiskt - men facket har väl aldrig utmärkt sig för att agera speciellt logiskt.:grin:
 
Sv: Strejk på Täby Galopp

Rent allmänt så känns det vettigare att försöka få kakan att växa än att alla ska dela på en för liten kaka. I just det här fallet är det väl inte banpersonalens löner det gäller utan anställda på ridskolor - som har alldeles för dåliga villkor. Visst - men hur ska man kunna höja priset på ridlektioner när det redan är för dyrt för många ungar? Ridskolor drivs oftast av ideella föreningar som redan har kass ekonomi.

Kan inte påstå att jag har någon bättre lösning, men att banorna ska vara tvungna att ställa in tävlingsdagar hjälper väl inte någon?
 
Sv: Strejk på Täby Galopp

En bättre lösning vore väl att kommunerna subventionerar ridskolorna lika mycket som ishallarna och annat liknande:mad:

Men ang den andra frågan måste ju en arbetsgivare som Täby galopp ha avtal med fackföreningar och där ingår det att man tillhör den större organisationen (som kommunal som då lantarbetarförbundet tillhör) och tas då andra inom samma område ut i strejk så kommer man att vara med, vare sig det gäller just den egna verksamheten eller inte. Man får väl se det så att om Täbys personal skulle hamna i samma situation så kommer andra att strejka för deras skull också. Genomslagskraften blir större ur fackets synpunkt när fler tas ut i strejk. Det blir större effekter och kanske snabbare resultat. Det ingår s a s i spelreglerna. man strejkar solidariskt med andra inom samma avtalsområde.
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ingen tv, inget internet mer än 2 minuter i taget varannan timme och då är det Örebro Kommuns gäst-wifi med eget lösenord... hej hå vad...
Svar
0
· Visningar
743
Senast: IngelaH
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 516
Senast: Görel
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) DRESSYR-SM HELSINGBORG: Även om alla tre domare inte var överens blev det en mycket tydlig seger för Tinne Vilhelmson Silfvén...
Svar
0
· Visningar
730
Senast: Gunnar
·
Hoppning Läste i tidningen ridsport om Abdulla al Sharbatly att flera gånger försökt provocera nedslag vid framhoppningen? Jag förstår inte...
Svar
8
· Visningar
1 675
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp