Opp o ner, ner o opp... grisen gal i granens topp

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ingen tv, inget internet mer än 2 minuter i taget varannan timme och då är det Örebro Kommuns gäst-wifi med eget lösenord... hej hå vad kul jag har

Vikt fredag före morgonpink med linne o trosor 82.5
Vikt söndag efter morgonpink med linne o trosor 80.5
Vikt idag efter morgonpink o frukost med trosor mjukisbyxor och T-shirt 79.5
I morgon vill jag ha skoteroverall o dunlopstövlar

Är det verkligen bara jag som ser och känner skillnaden på tyngd på mina fötter och ben, samt förstår i övrigt att det är furixen som har gjort att jag går ner i vikt... Mor o far, får ta med min privata furix hemifrån, för jag har tröttnat på att tjata på personalen. Jaha, då måste vi väga dig, och sen händer inget mer

Nu ringde Thorstensson af, trots att jag Ville att de skulle ringa kurator. Af har inget med arbetsrättsliga frågor att göra utan det är bara att bevilja bidrag så länge arbetsgivaren säger att de har råd att anställa flera. Till oss som ÄR anställda har arbersgivaren sagt I 10 år att ekonomin är dålig och att vi är dyra. Jag har talat om det för Thorstensson tidigare och då sa han, då ska vi inte bevilja fler. Men det är ju det. De gör! I stället för att se till att vi får skälig lön och ha koll på vilka skyldigheter arbetsgivaren har emot sina anställda.
Då började Thorstensson tugga igen Af har inget med arbetsrättsliga frågor att göra utan det är bara att bevilja bidrag så länge arbtsgivaten säger att de har råd att anställa flera....
Där avbröt jag och bad om ursäkt att jag blandat in af o lade på luren I örat på honom.
Underbar dag idag, verkligen

Tydligen funkade det att slänga på luren i örat på Torstensson af. Han ringde Borgström och förklarade att jag är tillsvidareanställd och att jag behövde ett korrekt ifyllt anställningsintyg och om Borgström var tveksam kunde han ringa Unionen som vi har hängavtal med och få hjälp. Så Borgström kommer skicka ut ett nytt intyg. Jag fick också svar från facket och de kan hjälpa mig när det är dags att återgå i arbete... typ... och att den lön jag har rätt till är lägsta lön enligt kollektivavtal... eh...men som jag skrev då. Jag orkar inte strula med det här just nu.. igen och igen och igen... som jag gjort i ett antal år...Utan jag har fullt upp med mig själv, så de får ta det genom min "advokat" - kuratorn.

Halleluja!
Hej!
Du har fått en utbetalning från Försäkringskassan. Öppna specifikationen genom att klicka på den bifogade filen.
Vänliga hälsningar
Försäkringskassan
Hel sjukpenning * 0207--0228,
22 dagar
brutto 5 962,
skatt -1 967,
netto 3 995
(50 % arbetstid)

Med tanke på hur ynklig man kände sig för en dryg vecka sen, så känns det rätt enormt fantastiskt att lossa fotstöden på rullen, bromsa högrullatorn och rullstolen, hiva sig upp på armstöden, resa sig och ställa sig vid rullatorn och knalla iväg med lyfta fötter ut en sväng i korridoren eller in på toa, utan att behöva larma och vänta 40 minuter pga någon omläggning eller annat i annat rum.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp