clubman
Trådstartare
Ja mitt sto har lite konstiga ideer..De kommer ut vid 05:30 på morgonen..får lunch vid 11-12 och sen brukar de kommain vid 15-16 tiden och blir riden nån gång på dygnet. Samma visa varje dag. Är jag där på fm är hon cool lugn i hagen. kommmer jag efter 12 har hon börjat vandra så att säga och får hon då inte komma in låt oss säga vid 14 så börjar hon stressa runt i hagen!! Senast igår kom sytllägaren ut för att ta in vid 16 och då sprang hon runt och var allmänt uppstressad. importerad från holland...har börjat tänka om de kanske inte har fått vara ute så länge om dagarna där..hon är lugn som en filbunke i stallet även om hon är själv inne. trivs bättere inne och i ridhuset. Där har hon ju fyra väggar. Hon är väldigt flockmedveten och vill hakoll på alla..det i säg är ju rätt stressigt för henne..för ett par månader sen så delades flocken upp i två grupper varav hon då inte ser andra gruppen utan har bara sin grannkompis och då tyckte jag att hon blev värre...Vad sjutton gör man??ska man ta in henne vid 12 för att hålla henne lugn??