Stretch ´n Flex

Novelette

Trådstartare
Jag är inte hundra på om de heter så. Det är benskydd som finns i olika varianter. Det verkar vara av nåt stretchigt material som smiter åt hästens ben och sitter bättre ser det ut som.
Är det nån som har provat? Tycker de ser otroligt bra ut.

Sv: Stretch ´n Flex

Om du menar de som jag tänker på (de jag köper heter co-flex) så använder jag dom när jag lägger om sår, helt suveränt då det garanterat sitter på plats i åtminstone ett dygn! Veterinärerna använder sig oxå av dom. Har däremot aldrig varit med om att de använts vid ridning, tror inte att de lämpar sig för det. (Sen så är dom ju rätt så dyra och går ju inte att återanvända eftersom de är självhäftande och tappar sin "klistrande" förmåga.

Nä, jag menar inte dem...jag vet vilken du menar...finns i en massa färger och är typ nåt rutnätsmaterial...

Det jag menar ser ut som benskydd men sitter liksom tajt...ska kolla om jag hittar bild

*letar*

http://www.equilibriumproducts.com/
Och gå in på Products och sen under "Strech & Flex Range" finns trainings boots...typ sådana...fast de har flera varianter för olika användningsområden....
Skitsnygga men är de bra??

Ser trevliga ut, men man vill ju gärna klämma och känna på dom. Får hålla utkik på globen... :D

Jag använder dessa skydd och de är jättebra och faktiskt väldigt snygga!! Lätta att tvätta också. :banana:

Håller de bra??
Vilka sorters har du??
Det är bara att skölja av med vatten??

Jag har den kortare modellen, inte den som går över kotan. De är vita och därför så tvättar jag dem ganska ofta, men de ser lika snygga ut för det. Det går även att borsta av dem, jag brukar fuska med det ibland, man kan ju inte tvätta varje dag. :bump: Har beställt dem från England, det är billigare än att köpa dem i Sverige tror jag. Frakten blir ju inte så dyr för de är ju så lätta.

Liknande trådar

Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
875
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
866
Senast: Lisen82
·
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
975
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • WE-tråden