• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare lisenfisen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 1 573
Sv: strö...

Jag har metadels haft torvströ men då det är så svårt och "hantera" (ej balar utan det kommer med stor lastbil) när det är fruset på vintern och träligt på så vis och dessutom har det hänt att det har blivit blött och fuktigt också pga. det ligger under 3 väggar och tak, men blir lätt fuktigt när det är snö/regn och blåst samtidigt. Pga. detta kommer jag nog gå över till halm sen i höst. Kommer nog dock köpa ett par balar spån och strö med underst först och göra lite bädd med det och sedan ha halm under. Gillar halm för det är ljust, fräscht, hästarna har alltid något att göra och jag tycker det ger "högre mysfaktor". Torvsrö har jag köpt genom stallet för 120 eller om det är 150:-/mån och då får man ta så mycket man behöver, har inte riktig koll på exakta siffror då mamma betalar.

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 145
Senast: MiniLi
·
Utrustning Funderar på att investera i boxmattor, ni som har eller har haft, vad är era erfarenheter? Går det åt mindre strö eller lika mycket men...
Svar
17
· Visningar
1 280
Senast: Marita73
·
Hästvård Hej Har en ponny med strikt boxvila i minst 3 veckor till på grund av skada. Vi får inte strö med halm kan jag säga nu, hon står på...
Svar
3
· Visningar
435
Senast: Elo
·
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av ormbett eller stora otäcka sår så får ni gärna dela med er av lite solskenshistorier här så jag får... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 342
Senast: Bregen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka