• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare lisenfisen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 1 573
Sv: strö...

Jag strör med halm, och det köper jag och en tjej i stallet gemensamt av en bonde.

Sedan strör jag med spån under, det köper jag på granngården.
Det går dock inte åt så mkt...

Jag köper halm från en bonde ca 1,5-2 mil bort. Han kör hem 200 balar till oss på hösten (räcker bra till 2 hästar den tiden de står inne vintertid) betalar 7:-/bal och någon hundralapp för transport hem. Fin halm !

spån. köper på lite olika ställen. men flyttar i augusti och där e de torv som gäller. fast hon pratade om att köpa in spånblandad torv. men hur som helst behöver inte jag bekymra mig. jag bara betalar och lägger in vid behov=)

nu har vi spån vet ej vad det kommer att bli till vintern då jag skall flytta hästen o stallet är inte klart än... får se vad den stallägaren vill ha då... vet att de hade halm under förra vintern...

köper spån från ett liknande granngården

Spån & halm. Spånet köper jag i en hästaffär i närheten, och halmen får jag av min granne. :)

Jag köper spån:) av Wisswood är helnöjd, det smular inte sönder o där är bra med mängden i balarna.

Spån. Hämtar det gratis från ett ställe.
Min pappa är delägare i "sågen" så då blir det ju nästan gratis :D

Vi har sågspån, förutom när spånen som ligger under 3 väggar o tak fryser till en hård klump på vintern. Då hämtar vi kutterspån i säckar hos min kusin som har sågverk. Vi betalar väl kanske 50 kr/ kubik ungefär...

Hu, det måste bli svindyrt att köpa spån i balar. Det går ju åt hur mycket som helst!

Eh.. Jag har halm . Det är gårdsägarna som köper det, men var det vet ja inte.;)

Mina står på en bädd av torv och jag strör växelvis med torv och spån. Köper av min lokala foderbutik.

Immer

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 145
Senast: MiniLi
·
Utrustning Funderar på att investera i boxmattor, ni som har eller har haft, vad är era erfarenheter? Går det åt mindre strö eller lika mycket men...
Svar
17
· Visningar
1 280
Senast: Marita73
·
Hästvård Hej Har en ponny med strikt boxvila i minst 3 veckor till på grund av skada. Vi får inte strö med halm kan jag säga nu, hon står på...
Svar
3
· Visningar
435
Senast: Elo
·
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av ormbett eller stora otäcka sår så får ni gärna dela med er av lite solskenshistorier här så jag får... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 410

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S

Hästrelaterat

Tillbaka