Strömsholm!

Sv: Strömsholm!

Helt rätt,DET var en smärre "katastrof" hela den banan.Det var 2006.
Ingen utbildningsbana precis.Stackars de som red sina blivande "Breedersfinalister" :cry: Skamligt hur de byggde där.
Tror oxå att det skulle behövas lite mera tänk,när det gäller att gå upp en klass.
En stor fara är när de som är "unga och dumma" ;) ;)
tar det på för stort allvar.Alltså att det är Vinna eller Försvinna som gäller till 100%
Förhoppningsvis är det fler som tar dessa i örat,och leder in dem på en bättre tankebana.Vill inte tro att det bara är Junior/YR-tiden som det skall vinnas på.Utan att det finns år även efter.
Det är ju en så häftig sport,med en hel massa underbara ryttare.
Personalen i Strömsholm sa det själva;Tänk om alla kunde vara så smidiga att ha och göra med som fälttävlands folket.:rofl: :rofl:
Kom ihåg 22.30 på TV i kväll,från Strömsholm.:bump:

Det var väl då de plockade bort hindret efter det vält? Jag var också där och tittade men såg aldrig olyckan. Var det inte då som en häst dog efter målgång också? Ett blodkärl i hjärnan som brast eller nåt liknande, tragiskt för ryttaren men det kunde hänt när som helst.

Dom plockade bort hela banken eftersom avståndet från oxern till banken blev fel och även då upphoppet från banken till pallisaden. Det hindret som välte X-antal ggr var huset efter banken i den * klassen där åkte en och annan ambulans.

Red River var det väl som förolyckades tror jag efter målgång.

Själv utgick jag efter vattnet då jag kom fel upp och missade tårtbiten kändes menlöst att fortsätta då jag hade större uppgifter som väntade :angel: :D
Dessutom fick man reda på i starten att man helt plötsligt skulle rida förbi banken och rida direkt på dom snedställda husen och plötsligt var linjen helt fel och jag visste inte nått kändes det som så efter mitt stopp så struntade jag helt enkelt i att fortsätta

Hmm, nu upprepade du dig ganska så exakt. ;)

Novali: det inträffade nog ingen allvarligare olycka vid det hindret på Valla -05 (fast Anna var inte långt borta, finns ju en bild på henne & Hebbe på det hindret där Hebbes bakben står rakt upp i luften.. :crazy: ), men jag kan ha fel. Och det stämmer att det var då en häst dog efter målgång, av brustet blodkärl, men det hade ju inget med banan i sig att göra.

Edit: Jaja, Fio hann före. Och ja det var RR som dog.

Senast ändrad:

Tja allting är relativt...jag jämförde givetvis Byron med Barcelona T...:angel:

Skämt åsido, han såg lätt och smidig ut iaf och visst såg jag att Carin var lång men eftersom jag endast sett dem i terrängen och inte stått bredvid ekipaget så har jag väl gjort en smärre missbedömning...:o

Vad menar du??? Att Barcelona är stor och klumpig, osmidig och fet :mad:

JAg kan väl inte hjälpa att du är så långsam :devil: Du som skall vara journalist och allt :angel:

;)

:idea: Jo,ni talar om 2005,jag kom att tänka på förra året på Valla.Som sagt inte heller kul.2005 var det en häst som dog.den hade en brusten artär.Tur att ryttaren kommit i mål,och även hoppat av hästen.
Nej,det kan man hoppas och tycka att det aldrig skall gå att få "fart" på ett hinder.I sak håller jag med.
Men,farten som är tänkt, kanske inte gör att hindret hade "löst ut" s.a.s.Tror att "Nalle" gnuggar geniknölarna till nästa år.Är det ngn mera som skall tänka till, så är det alla våra TD.De tar det allra sista beslutet att godkänna banan.Vet att "Tobbe" såg olyckan,och sa att det gått i en hiskelig fart,inte bara för denna ryttare utan även för andra som det kunde ha gått illa för.
Det är synd om tjejen,men som ngn sa här;hon får nog vara glad att inget värre hände henne.Förhoppningsvis bjuds det in till en ny fin bana 2008.VI LÄNGTAR:rofl:

Senast ändrad av en moderator:

Alltså det kan gå i en hiskelig fart och det kan gå i en hiskelig fart med sans och balans. Jag vet inte men det känns som om många har missat skillnaden mellan de båda :confused:

:bow: DEN,var bra den:banana:
Är det ngn som vet hur den ** i Luhmühlen är? Är den tillspetsad till max.Kanske pga att de **** ryttarna tar med sig sina yngre förmågor?

Stämmer att TD också måste tänka till efter det här.

Jag såg också ett par ekipage där (flyttade på mig efter att ha suttit vid vattnet första halvan av startfältet, men det ploppade ju alla igenom så lätt så.. ;) ) & det var väl 50/50 som fick bra. Det har var ju dessutom alternativet, såg bara norskan som hoppade raka vägen, & hon gjorde det bättre än de som hoppade alternativet.

Förra årets ** i Luhmühlen var ganska tuff, kanske kan jämföras med Strömsholm...jag hann faktiskt aldrig gå den förra året, men hingsten gick den & fick jobba lite. Men i år ska jag släpa mig runt även den banan tänkte jag!

Får lov att gratulera i förskott! Tror helt och fullt att du bibehåller din etik och heder,även efter "utnämningen":rofl:
Den är alltså inte tuffare än vad det var uppe i Strömsholm?

Senast ändrad av en moderator:

Får lov att gratulera i förskott! Tror helt och fullt att du bibehåller din etik och heder,även efter "utnämningen":rofl:
Den är alltså inte tuffare än vad det var uppe i Strömsholm?

Hmm, hur ska man tolka :crazy: :crazy: tro? :cool: Jodå, det hoppas jag väl att jag ska lyckas med. Finns nog en & annan som håller pli på mig om inte annat. :angel:

Tobbe är väl en som hade kunnat svara mer exakt på om den är tuffare, han red ju både Luhmühlen & Strömsholm. Eftersom jag som sagt inte själv gick banan där förra året så vet jag inte, & ingen idé att kolla med Anna som red då, eftersom hon inte såg Strömsholm i år.

Edit: Haha, jag hann allt se dina :crazy: :crazy:..! ;)

:o :o Äsch då;) (Det blev lite felslag,hade inte glasögonen på rätt ställe..
Skall ta ett samtal m Mr Tobbe.
Ha´en bra kväll!

Undrar inte om det är så som förbundskaptenerna går ut och säger att kunskapen bland de yngre ryttarna inte är så stor idag som det var förr i tiden då oftast någon av föräldrarna hade hästkunskap:confused:
Det värsta är att det från förbundsledningshåll pushas för att en del av de här juniorerna ska gå upp i ** så fort de har ett par placeringar i *, vet ett par fall där föräldrarna satte stopp för det. :crazy:

Vad ger man för signaler då?
Ska man nu pusha ungdomarna tidigt så måste man också vara med dem en bit på vägen tycker jag och inte bara gå på om att de ska gå upp i klasserna och sen låta dem ta allt ansvar själva.

När man sen ser uppenbart dålig ridning skulle jag önska att de ansvariga för ungdomarna från förbundshåll faktiskt tar ett snack med dem och i vissa fall tar dem i örat, det räcker inte med antydningar i Ridsport även om jag tycker det var bra att Bosson faktiskt kommenterade en incident i Gärds.

Det värsta är att det från förbundsledningshåll pushas för att en del av de här juniorerna ska gå upp i ** så fort de har ett par placeringar i *, vet ett par fall där föräldrarna satte stopp för det. :crazy:

Vad ger man för signaler då?
Ska man nu pusha ungdomarna tidigt så måste man också vara med dem en bit på vägen tycker jag och inte bara gå på om att de ska gå upp i klasserna och sen låta dem ta allt ansvar själva.

När man sen ser uppenbart dålig ridning skulle jag önska att de ansvariga för ungdomarna från förbundshåll faktiskt tar ett snack med dem och i vissa fall tar dem i örat, det räcker inte med antydningar i Ridsport även om jag tycker det var bra att Bosson faktiskt kommenterade en incident i Gärds.

Ja ganska korkat att pusha dem...men förbundsledningen verkar inte ha så bra koll nuförtiden när det gäller ungdomar iaf...:confused:

Vad stod det i kommentarerna som Amelie hade ifrån gärds?

Nä det verkar bra korkat från juniorledningen särskilt när man vet att går det inte bra då är du helt utelämnat. Hoppningen går ju in och försöker stoppa sådant här och fälttävlan puschar på :crazy:

Men jag vet att dom har bråttom , jag har en 14 årig elev som dom vill ha upp i lätt klass nu efter sina 2 debutant varav hon var placerad i den sista men det är allt hon har ridit i ft-väg hon är egentligen hoppryttare och har ridit upp till 130 men ungen är rätt vettig och känner att hon vill rida minst 3 st till för att ha koll och som tur är så finns det inga lätta klasser än på ett tag iom att den togs bort i Falkenberg.
Och ännu mer tur var att dom kollade in vattenhindret i den lätta klassen i Hermanstorp som gjorde att dom fattade att steget kan vara rätt stort :angel:

Senast ändrad:

Att H höll på att störta flera gånger...
"H var två sekunder snabbare än C och J - men terrängrundan var inte utan risker. På bland annat näst första och näst sista, båda enkelhinder, var ekipaget i ordentligt."

Liknande trådar

Fritid Ska till Strömsholm på torsdag och av någon anledning tror jag det kan finnas en och annan bukefalist som har varit där. Sista dagen... 2
Svar
22
· Visningar
804
Senast: Michellan95
·
Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
1 014
Senast: Roheryn
·
Skola & Jobb Jag ska försöka hjälpa till med att skriva en överklagan till CSN gällande ett avslag på ansökan om de 40 extra veckor som man kan ha...
Svar
7
· Visningar
767
Senast: MiaMia
·
Fritid Jag är egentligen en lantis. Gillar inte städer, har historiskt sett varit rätt ”kulturellt ointresserad” och känner mig jättebortkommen... 2
Svar
28
· Visningar
1 003
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V