Strömsholm

• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare 89madde89
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 47
  • Visningar Visningar 4 282
Sv: Strömsholm

Jag tror du ska vara försiktig med att beställa från galoppshop, tycker mig ha hört en flera personer här som inte fått vad de beställt trots en massa påminnelser. :eek:

Ja, jag har också hört det så jag tänkte ringa till dem och verkligen få fram att jag vill ha den innan det och det här datumet (om det nu blir den västen)

kl

hur lång o tjock får man vara? Jag är gammal, normallång och smårund och har noll erfarenhet inom galoppen :D

Som arbetsryttare får du vara överviktig men till tävling vill man ha lättviktare :) Tävlingsryttarna ligger väl runt 50 kg skulle jag tro.

Gammal? :D Definera gammal :D

Prova på -kurser på strömsholm är väl första steget tror jag

*Kl av mig själv :D*

Jag ringde galoppshop...och numret har upphört :grin: så jag antar att galoppshop är död i princip :(

Som arbetsryttare får du vara överviktig men till tävling vill man ha lättviktare :) Tävlingsryttarna ligger väl runt 50 kg skulle jag tro.

Gammal? :D Definera gammal :D

Prova på -kurser på strömsholm är väl första steget tror jag

mitt mål är inte att tävla utan bara att "prova på". Som en kul grej. Gillar fullblod, skolat om några och provat "galopp" en gång, dock fick jag bara trava :p
Är runt 30, 167 lång o säkert 70-72 kg.

Okej, ja men det kan du ju göra då. Som sagt arbetsryttare är ju inga problem.

Fast det var vissa kurser man inte fick vara över 20 år...ah just ja, det var nog själva arbetsryttarutbildningen och om man skulle åka till Brittish racing school.

"Prova på" - kurser är det nog ingen åldersgräns på...kolla på hästsportens folkhögskolas hemsida (du får googla, kan ej adressen)

Gå in på Strömsholms hemsida, och sen tittar du under Utbildningar -> Galopputbildning -> Prova på :) där finns info om kurserna

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Blir inte vettig på min SAM ansökan. Jag får fel 1) Jag har inte svarat på om mitt jordbruk ingår i en koncern. Det har jag visst! 2)...
Svar
2
· Visningar
285
Senast: fejko
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 589
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Jag har sedan drygt två veckor tillbaka bara min 13-åriga whippet kvar. Hon har sedan hon var valp varit helt okomplicerad med att...
Svar
9
· Visningar
836
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 129
Senast: Rumpnissen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka