Stroppy mare...

HannaZ

Trådstartare
Någon som provat?

Har kört med munkpeppar nu ett tag till stona (framförallt ett sto som har jobbig brunst och verkligen fläker ut sig så fort hon ser en av vallackerna, som sen inte är sen att "hoppa på tåget").

Ringde till foderhandeln i närheten och hon sa då att dom sålde stroppy mare och att det var många som tyckte att det hade bra effekt.

Ska vi fortsätta med munkpeppar eller byta, eller rent av kombinera?

Fick rådet av deras leverantör (beställde Stroppy gelding till vallacken) att man kunde kombinera SG och munkpeppar. Då borde man väl kunna göra det med stroppy mare också, eller innehåller det redan munkpeppar.

Tacksam för hjälp!

//Hanna
 
Sv: Stroppy mare...

Såg nu på brogårdens hemsida att Stroppy mare innehåller munkpeppar. Kanske kan ta och prova det då.
 
Sv: Stroppy mare...

Jag har provat det, men märkte ingen skillnad, fast jag gillar Dodsons övriga produkter.
 
Sv: Stroppy mare...

det finns en produkt som heter temperemental som hjälpt riktiga och då menar jag riktigt jobbiga "pissmärrar"......när inte bara munkpeppar hjälpt...
 
Sv: Stroppy mare...

Så du rekommenderar temperamental framför både munkpeppar och stroppy mare till ston?

Är desperat att hitta nåt som funkar då min vallck åker ut om han inte lugnar ner sig med betäckandet.

Skulle man kunna prova temperamental på en vallack också om det inte blir resultat av stroppy gelding?
 
Sv: Stroppy mare...

Då kan jag rekommendera den här
Den förutom Hiltons Regulate har funkat kalas, tyvärr började damen rata Regulate pga det var i fast form. Den vi har nu är flytande, slinker lättare ner och verkar funka lika bra.
 
Sv: Stroppy mare...

Jag har bra erfarenheter av munkpeppar på både min vallack och mitt sto.
Stots brunst minskar och blir inte lika tydlig.
Vallacken betäcker när tillfälle ges(annars) och lugnar sig betydligt när han får munkpeppar.
Ger jag båda mukpeppepar så kan de gå tillsammans när stot brunstar.

Vid ett annat tillfälle hade vi en riktig piss-märr i stallet som varken munkpeppar eller stroppy mare hjälpte på. För hennes del så var det nog allmänna problem med både hormoner och i "huvudet" så det funkar inte alltid.

/T
 
Sv: Stroppy mare...

Nej jag hade samma problem med min madame, Stroppy räckte inte mer än halvvägs vilket tyvärr inte var nog. :crazy: Fick då tipset att prova Regulate, här fick det full verkan hela vägen. Varför? :confused: Ja se det har jag också frågat mig, det påstås att kvaliten skall vara jämnare och därför blir resultatet bättre. :confused:
 
Sv: Stroppy mare...

den erfarenheten jag har av temperemental.....så ja...det skulle jag prova...men jag har bra erfarenheter av regulate också, men det är så många år sedan nu...ren munkpeppar funkar inte alltid.
 
Sv: Stroppy mare...

Min gamla boxgranne hade Stroppy Mare till sitt halvblod och enligt henne hjälpte det en del. Kanske ska tillägga att den här damen var riktigt j-a jobbig när hon brunstade ändå, men enligt ägaren var det ändå klart bättre. Under några år fick hon hormoninjektioner, men det är tydligen förbjudet nu.

Jag har aldrig varit med om nåt liknande, tog ibland en halvtimme och få ut henne i hagen, en sträcka på 20 meter... och rykta henne var det inte tal om..
 

Liknande trådar

Foder & Strö Munkpeppar har ju tydligen 96 timmars tävlingskarens, och johannesört likaså. Det innebär att varken Stroppy Mare, Grumpy Mare eller ren...
Svar
7
· Visningar
2 512
Senast: Nielaa
·
Foder & Strö Min vallack kan få för sig att bestiga, har aldrig sett honom "pricka" men det är tillräckligt illa ändå. Jag undrar om man kan ge...
Svar
7
· Visningar
1 941
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp