Stryktåliga täcken

feel

Trådstartare
Ska köpa ett nytt vintertäcke (inget halstäcke), och helst under 1000lappen. Det ska tåla en hel del då hästarna busar rejält (har ett Rambo som tål typ allt) men behöver ett till.

Vad har ni för vintertäcken på era busiga hästar?

Sv: Stryktåliga täcken

Jag har ett Rambo, kommer aldrig att köpa något annat. Nu ska jag köpa ett ofodrat Rambo Supreme imorgon, bara för att jag är kääär i Rambo-täckerna... :love:

Så nej, jag har faktiskt inget svar på din fråga. Man får nog vad man betalar för.

Diana

jag tycker rhinos sitter bra i sådana lägen, de täcker där det behöver men hänger inte som en del täcken gör - som långa kjolar!

jo kanske, rhinos kanske upplevs lite mjukare..men amigos är samtidigt rätt styvt så ritchas det till kanske det blir större skador på täcket?

De stegrar på varann och så, måste alltså tåla lite brodd... Vet inte om Rhino och Amigo klarar det? De är ju ändå så pass dyra att man inte vill hitta täcket i slamsor efter en dag. Eller Amigo kostar kanske inte så mycket?

Ett Amigo med 200g-fyllning kostar 1014 kr på H*stshopen.se, och ett med 350g kostar 1004 kr... Olika modeller, men samma rivtålighet!

Diana

Fast å andra sidan så går ett täcke sönder, så är det sönder. Visst kanske amigo,rhino eller rambo är lite starkare..men om de en gång börjat pajja fortsätter de bara :crazy:

Jag har ett miller med 1680denier det har hållt mot min täckesmarodör (och han är fenomenal på att ha ihjäl täcken). Är väl inget supertäcke men fullt funktionsdugligt. Verkar ligga olika i pris jag gav 500:-/st inkl frakt när jag köpte mina.

Vart fick du tag på det? Låter ju nästan för billigt för att vara sant :D Har också en täckesmarodör som förstör i princip allt jag lägger på honom.. Blir tokig!

NEJ amigo har inte slitstarkare tyg. Jämnför texten över materialet så ser du att det inte ens är samma tyg!

Jag minns faktist inte :o köpte mina förra våren och har inte använt dem förrän i vintras men det vart online i alla fall.

Amigo 1200D Polyester
Rhino 1000D Polypropylene
Rambo 1000 denier Ballistic Nylon

Som du ser så är det inte samma material i något av täckena! Endast jämnföra sifforr så är amigo starkare än rambo och det stämmer inte!

Min hästs amigo överlevde iaf en liten russhingsts terroriserande! Han hängde bokstavligt talat i täcket med tänderna. Det enda som pajat var en ring där man fäster svanssnöret, men den var ju bara att byta ut. Efter någon månad var dock både jag och min häst less på lillhingsten, men täcket var helt iaf!:p

Min häst har en liten welshvalack som hänger i täcket, eller står på hans rygg typ ;)

Har varit och klämt på ett Shires idag, det hade ju extremt tjock tyg, i klass med mitt Rambo, kanske man vågar testa?

Bucas är bra tycker jag. Har en galen häst med en galen hagkompis som sliter i täckena. Smartex och Turnout håller för allt och är lite billigare än HW

Liknande trådar

Utrustning Jag har ett Rambo summer series, ett Rambo airmax cooler disc och ett rambo protector disc. Alla rambo och med disc front, samtliga... 2
Svar
26
· Visningar
1 542
Senast: ako
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
934
Senast: Bison
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
630
Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
31
· Visningar
1 214
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka