Stübben Avalon...snabba svar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lola_97
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 488
L

Lola_97

Skulle jag kunna få lite fakta om den från er som har haft erfaranhet av den sadeln *please*

Hur är den att rida i?
Är kanalen bred? Hur bred?
Svängd eller rak i bommen? Wintec och Hubertus passar inte, den ska vara rakare! Hästen är inte helt rak, men mot det rakare hållet!
Hur pass vid är 32:an? Stübben i sig tycker jag inte har så jätte vida sadlar. På hubertusen skulle en Wide passa framtill, är 32 på stubben ungefär lika eller lär jag ha en 33½?

Tack så mycket

Jag köpte min avalon förra onsdagen... :love:
Den är jätteskön att rida i... Min häst är gansak rak i ryggen så rak är den men jag kan tyvärr inte jämföra med de märken du nämde då jag inte har testat dem. 32:an är nog gansak bred... Har en gansak bred islänning och hon kunde ha 31:an

Hoppas det hjälpte dig lite

/Linda

Vad jag vet så verkar Stübben ha ganska smala sadlar... :smirk:

Jag har bestämmt mig för att lägga ner den där sadeln! 32 kommer vara för liten! Pratade med dom som sålde den (hästaffär) och hon sa att dom passar väldigt få hästar, va nåt med ortspetsarna :confused: att dom va smala eller nåt sånt...kommer inte ihåg
31 såg väldigt liten ut och 32 känns som om det skulle vara i minsta laget!
Priset va ju ruskigt billigt det va därör jag va så sugen på att köpa den och prova. Kunde sälja den för mycket högre pris sen :angel:

Liknande trådar

Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är... 2
Svar
25
· Visningar
12 621
Senast: ylvalill
·
Utrustning Ni som har erfarenhet av sadeln Stübben rex sadlar. Vilken typ av hästrygg passar den? Rak, något svängd eller kraftigt svängd och finns...
Svar
1
· Visningar
1 695
Senast: Ray
·
Utrustning Alltså nej nej nej och åter nej! Nu är jag nere i sadelträsket, rejält! :banghead: Hur svårt ska det vara att hitta en passande sadel...
Svar
14
· Visningar
2 636
Senast: Equilina
·
Utrustning 3 frågor i samma tråd.... tycker det är onödigt att skriva två skilda trådar då alla frågorna gäller samma sak: sadlar. 1. Jag har en...
Svar
3
· Visningar
1 259
Senast: Spyro192
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka