Stübben EZ control

Skaune

Trådstartare
Har någon provat Stübbens tredelade bett som låser sig och blir rakt när hästen ligger på.

Fungerar det som utlovat?
Hur upplever ni att hästarna svarar på det?

Jag är väldigt nyfiken.

Sv: Stübben EZ control

Det är samma som Herman Sprengers billiga variant Danger bett. Upplever det som lite mer rörligt än ett oledat bett med lösa ringar.

Blir antagligen som ett pessoa Magic, har det och är väldigt nöjd med det, är som en perfekt blandning av ett rakt och ett ledet bett :)

jag har ett sånt. Jag tycker det funkar väldigt bra. Kanske inget för den som har en väldigt starkt häst, utan snarare för den som har en känslig häst. Enda nackdelen är att den bara finns i 12,5-13,5

Finns det? Så bra!

Då måste jag försöka leta upp ett sådant för 11,5 är precis rätt storlek.

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 209
Senast: sweep
·
Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
1 069
Senast: Sesca
·
Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 172
Senast: Pinus
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattmat i mousse-form
  • Blandraser och renraser
  • Valp med diarré?