StÜbben Tristan De Luxe

sannaaah

Trådstartare
Hur tycker ni den sadeln är? Vilken typ av häst passar den på? Har fått erbjudande att köpa en sådan nämligen och ska pröva den på hästen i dagarna.

Sv: StÜbben Tristan De Luxe

Jag har en sån. Jag tycker den är jätteskön, den är lagom djup i sätet och den ger en bra sits. Jag har en nyare variant så den är relativt mjuk i sitsen, inte alls stenhård som de äldre varianterna kan vara.
Den passar på en häst som är något svängd i ryggen. Är det en äldre modell? Vissa gamla har väl rundbossor om jag inte missminner mig? då skulle jag tro att det blir det lite annan passform än med kilbossor som jag har.

Clementine skrev:
Jag har en sån. Jag tycker den är jätteskön, den är lagom djup i sätet och den ger en bra sits. Jag har en nyare variant så den är relativt mjuk i sitsen, inte alls stenhård som de äldre varianterna kan vara.
Den passar på en häst som är något svängd i ryggen. Är det en äldre modell? Vissa gamla har väl rundbossor om jag inte missminner mig? då skulle jag tro att det blir det lite annan passform än med kilbossor som jag har.

Som Clementine säger, äldre stübben har hård sits:crazy:

Jag har en, jättehärlig sadel att rida i tycker jag.
Ger stöd men man sitter inte fast, bra grepp även
med oskodda ridbyxor.

Jag har haft den på hästar med normal till lite högre manke
och "svängd" rygg (i brist på andra ord haha).

Vad får du ge för den?

Vi har inte bestämmt pris än jag ska prova först. Det har väl några år på nacken men är fin och välskött! Fin färg är det också :angel:

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
448
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 237
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 672
Senast: morgaine
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
412
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka