Stübbens bomvidder??

lady_vip

Trådstartare
Min Edelweiss har bomvidd D, men jag vet ju inte alls vad det motsvarar, någon som har koll? Har sökt på forumet, men hittar inget matnyttigt, trots att jag vet att det har diskuterats innan.

Tänkte sälja den och fick frågan vad D är för nåt, men fick svara med ett frågetecken, känns så himla oseriöst:angel:

Sv: Stübbens bomvidder??

A = 28
B = 29
C = 30
D = 31
enl min stübben folder fr tyskland

Q

Tackar ödmjukast! Då kan man kanske säga att min är normal mot vid? Eller vid? Tänkte att C kanske kan räknas som normal.

Deras äldre vidare (x-vida alltså) sadlar var 32,5 i vidd. (eller 32) Vad heter den vidden nuförtiden?

Stämmer! Provade en 32:a till min ena pålle och den var även märkt med E.

Vars hittar ni märkningen? Skulle ta reda på vilken bomvidd jag hade på sadeln och har letat och letat men hittar ingenting. Kanske för att jag letade efter siffror iofs! :angel:

Kolla på antingen den lilla kåpan över sadlgjordsstropparna eller typ här:
19746731.jpg

Det är så många stubbentrådar nu att jag inte vill starta en ny. Hoppas det är OK att kapa denna lite.

Är det någon som vet vad Stuben har för bommaterial, allt jag hittat är flexibel fjäderbom, men det står ingen om materialet i bom och ortspetsar.

Det är väl olika beroende på modell. Jag är väldigt okunnig i sånt, men NT-bommen är ju väldigt speciell om man jämför med de klassiska och räknas just till "flexibel". Hoppas någon kan svara

När det kommer till stubben är jag helt okunnig men nu är jag ju nyfiken å vill veta allt efter att jag helt plötligt blev med en stubben för att det var sadeln med stort S för både mig och hästen.

På deras hemsida står inte mycket heller. Nån kanske kikar in här som vet.

Liknande trådar

Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
930
Senast: Bison
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: MissFideli
·
Relationer Hur drar man bäst tydliga gränser för krävande föräldrar? Mina föräldrar är 70+ och krassliga båda två. De klarar sig egentligen inte...
Svar
15
· Visningar
1 291
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 808
Senast: Bullen22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka