Bukefalos 28 år!

Student/Billig mat

Var inte rädd för att använda rester!
Jag har alltid havregrädde (matgrädde) och salt hemma - då kan allt bli till röror och grytor. Ner med allt du kan/vill/har råd att lägga i en panna. Fräs lite i olja, slå på grädde och smaka av med krydda = MAT.

I sin enklaste form brukar jag fräsa upp gammalt ris, slå på grädde, salt och curry. Lyxvarianten är med en halv gul lök uppfräst med riset. Gourmetvarianten är med frysgrönsaker och vegokött (quorn/oumph/sojakorv/tofu... etc) eller ostkuber. Veckan efter CSN kan en köpa sig en vitvinsfestis på tetra och slå i ett par matskedar och sedan sticka i ett sugrör och dricka upp resten vid spisen. :d
 
Skaffa Ica-kort! Även om du inte handlar där mycket så har de ibland rejält tilltagna extrapriser, och ibland gåvoprodukter (Gratis). Ica't nära mig har även en kylhylla med "kort datum"-grejer där man kan hitta bla. billigt kött, grädde och annat. Det mesta håller ju egentligen längre, speciellt med frys. Mellan 21-23 har de även halva priset på det mesta i brödskåpen. Gissar på att det kan finnas liknande på andra ställen.

Kan vara bra att regelbundet kika in i de olika affärerna för att se om de har några billiga kampanjvaror, fick i veckan hem morötter som låg på 2.90 kr/kg i lösvikt.:)
 

Liknande trådar

Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
811
Senast: Fetaost
·
Fordon Jag ska till hösten kolla på en ny bil. Jag har en 20 år gammal bil som börjar åka på sin sista resa så att säga. :bump: Jag planerar...
Svar
7
· Visningar
940
Senast: Twihard
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 827
Senast: Whoever
·
L
Mat Hej! Dethär kanske är en konstig fråga men det är ju många här som är bra på mat och sånt så kan iallafall prova att fråga om nån har...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 701
Senast: Trasten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp