Stulen sadel

Jag minns inte riktigt vad jag betalade för sadeln, men mellan 15-17' (det är en Amerigo CC). Lät den följa med hästen för 10', den är ju flitigt använd hos mig,(i de 10' ingick även en hel garderob horsewaretäcken, några träns, ett par sprengerbett samt benskydd, så ett väldigt bra pris). Vet inte vilket pris hen vill ha nu för sadeln.

Min tanke är att det förstås är helt omöjligt att hitta ursprungliga ägaren. Eftersom sadeln troligen var ganska ny när (om) den blev stulen är det ganska troligt att försäkring gått ut på den också. Så vet inte riktigt vad polisen ska göra, även OM den är stöldgods.

Det kanske är min som blev stulen 😂

Nä min var mkt äldre men fick ändå ut ganska bra pengar för den efter att ha ringt upp och skällt ut ombudet som inte kunde något om varken sadlar eller annan hästutrustning.
 
Skulle tro att etersom det ev kan vara bortskrapat så vill de hantera den som stulen. Sen kan det vara väl värt att om någon gör anspråk på sadeln som tidigare ägare så ska de ha rejält med dokumentation på att det var deras och att de har polisanmält den stulen osv - annars kan det lika väl vara bedrägerförsök!
 
Har svårt att tro att någon skulle göra anspråk på sadeln öht. Jag skulle inte känna igen mina gamla sadlar som blev stulna om dessa låg ute på nätet. Mina hade inte heller några direkta kännetecken.
 

Liknande trådar

Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 829
Senast: animalasia
·
Utrustning Hej! Hoppas detta är en okej tråd att göra här :) Jag måste sälja min mammas sadel då hon inte rider längre och undrar lite om den...
Svar
8
· Visningar
721
Utrustning Vi ska testa en Ordo Victoria på vår ponny. Jag har bara sett den på bild, så vet inte ens om den passar än.. men.. jag känner inte till...
Svar
7
· Visningar
652
Senast: Robina
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
1 723
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp