Stulen telefon

lisa412

Trådstartare
Min mammas mobil blev stulen idag.. :rage:

Polisanmält och simkortet är spärrat. Är det nått mer man ska göra? Kan idioterna på nått sätt ta sig in i telefonen och se hennes info?
 
Vad för info tänker du på?

Om hon har bank-app, mobilt bank-id och Swish så borde det gå att spärra via sin sida på banken.
Jag hade bytt lösenord på Spotify, Facebook, Instagram m.m. omutifallatt.
 
Vad för info tänker du på?

Om hon har bank-app, mobilt bank-id och Swish så borde det gå att spärra via sin sida på banken.
Jag hade bytt lösenord på Spotify, Facebook, Instagram m.m. omutifallatt.

Ja jag vet inte. Tänkte bara om det är nått mer man bör göra för att inte riskera att de får tag i nån personlig info...
Tack för tipset :)
 
@lisa412

Allt beror nog på vilka som fått tag i mobilen och hur snabbt ni hann spärra sim-kortet, samt hur mycket information som sparats på telefonens minne.

Om jag sätter igång min gamla iPhone utan sim-kort kommer jag t.ex. åt alla gamla foton, kontakter m.m. som sparats i telefonen. Men det förutsätter att en kan koden som krävs när telefonen sätts igång. Var telefonen igång när den stals kan det kanske finnas en risk för att andra kommer åt liknande info på din mammas mobil.
 
@lisa412

Allt beror nog på vilka som fått tag i mobilen och hur snabbt ni hann spärra sim-kortet, samt hur mycket information som sparats på telefonens minne.

Om jag sätter igång min gamla iPhone utan sim-kort kommer jag t.ex. åt alla gamla foton, kontakter m.m. som sparats i telefonen. Men det förutsätter att en kan koden som krävs när telefonen sätts igång. Var telefonen igång när den stals kan det kanske finnas en risk för att andra kommer åt liknande info på din mammas mobil.

Hon har pinkod på telefonen.
 
PIN står för Personal Identification Number, så det är alltså samma som personlig kod och det kan man ha både på telefon och SIM-kort. Alltså inte knutet endast till SIM- kortet.

Har ni spärrat IMEI-numret?
.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Är det någon som har bra tips på en slimmad app för anodroid för att göra anteckningar över tid? Jag har börjat väga mig lite mer...
Svar
6
· Visningar
422
Senast: Exile
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 956
  • Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 906
Senast: Nepenthe
·
Fritid Huxflux ska jag på julbordskonsert första gången i mitt liv och Helsingborg av alla ställen. Ska se Martin Rolinski :love1: med Tess 🤩...
Svar
6
· Visningar
419
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp