stuprör som hinder

skogsridmulle

Trådstartare
Då o då ligger det stuprör på jobbet som ska slängas, nu kom jag på att jag kanske kan använda dem som hinder. Vad tror ni? Undrar också hur stor betydelse det har att hinder är målade i flera färger. Syns det avsevärt mycket bättre då, eller är det mest snyggt?

Sv: stuprör som hinder

Bara det inte finns några vassa kanter osv som hästen skulle kunna skada sig på borde det ju vara lugnt.
Men varför inte bara ta lite grovt sly och såga till lagom längd? :idea:

målningen är för att vi ska tycka att det är snyggt.
hästen ser naturfärger bättre (grönt, brunt etc)

Gjorde det förut men de blev så muggiga, vid sista eldningen gick de på brasan...

Kul att folk har egna erfarenheter o att det fungerade bra! Tänkte dra på battu-band längst ut så att det inte blir vassa kanter. Det är en kraftig o tålig tejp som normalt används för att täta tak.

Kan svart anses som naturfärg, eller är målning på sin plats?

Hoppar du när det är ljust (på dagen) så är det nog ingen fara... :angel: Hästen lär se hindret fast det är svart.

Kul idé att använda stuprör! :idea:

annars kan man ju använda färgad eltejp också så att man får lite färgade ränder om man tycker att det ser tråkigt ut.
eller silverhinder med hjälp av silvertejp

Hopp över svarta stuprör i plast. Lite grus i för att de ska ligga stadigare.

2005-11-13068.jpg

Hopp över vita stuprör i plast...

2005-11-13058.jpg

Åååå... ibland är jag så himla trög. :crazy:

Jag funderade starkt på vilken idot ide det var att ha stuprör till hinder.... Jag tänkte då på jeansen.

:rofl:

Snyggt!

Cili: jo jag har tänkt på det, vet att jordtejpen har grym kvalité. Dottern tejpade en av temuggarna o efter ett års disk i diskmaskin ser det otroligt nog nytejpat ut fortfarande. Så det blir det eller vita ränder. Har iallafall fått med mig bilen med takräcke idag så fortsätter aprilvädret hela helgen ska vi nog provhoppa lite.

OT: När jag började arbeta med plåt trodde jag också att det fanns stuprör i plast, men det gör inte det. Det är industrifärgen som ser plastig ut.

Ha ha, den med jeansen var bra:D

Liknande trådar

Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 296
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 518
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 416
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
632

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ofräsch häst?
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Det här med muskelskador...
Tillbaka