Stuterier i Tyskland

diamonia

Trådstartare
Läste i dagens Ridsport om någon som åkte förbi några stuterier i Tyskland på väg genom. Åker man bara förbi och går in o hälsar på eller bokar man tid om man vill besöka?

Tips på fina stuterier?
 
Sv: Stuterier i Tyskland

Det basta ar att valja ut nagra stuterier (eller aven handlare) och ringa dem innan man ar pa vag. Ibland, speciellt pa varen, ar det valdigt mycket att gora pa ett stuteri, och man vill helst inte ha sa manga besokare.
Det blir sedan mycket att gora vid avvanjningen pa hosten/vintern.

Ring i forvag och kolla sa att nagon ar dar som kan guida runt er, ta hand om er och beratta lite om hastarna.
Nagon tid behover man inte boka, daremot ar det bra for stuteriet att kunna veta att det kommer besokare sa att de kan forbereda.

Vad ska resan ga ut pa? Att kopa en unghast, eller bara kolla runt hur det ser ut hos andra?
De allra flesta stuterier ar schysstare som de som ar dar for att kopa, an de som bara ar dar och tittar.
 
Sv: Stuterier i Tyskland

Som stuteriägare och hingsthållare måste man se alla besökare som presumtiva kunder den som inte gör det missar kunder. För det är kunderna som gör att stuteriet kan leva vidare
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så blev det luciamorgon, med luciatåg på TV och massor av luciatåg, runt om i städer, kommuner och facebookflöden, trots att spam om...
Svar
3
· Visningar
438
Senast: IngelaH
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
31 886
Senast: iNHALE
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 8.40 var jag på plats. Men tid får bara räknas från klockan 9.... Det kom ut en snubbe genom en dörr, nu blir det film i...
Svar
5
· Visningar
526
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 541
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp