Stygntagning

Kivina

Trådstartare
Min hund opererades i måndags. Man tog bort två ytliga knölar, en på bog/hals och en på buken. Såren är sydda med tre stygn var och knölarna satt rätt ytligt.
Jag kommer ta stygnen själv, men jag glömde så klart bort att fråga när jag skulle ta dom. 10-14 dagar säger man väl, men hur vet hur snart jag kan ta dom? Jag tycker såren har läkt ihop jättefint, inga problem alls och hunden har inte brytt sig om såren alls. Kan jag ta dom på onsdag? Då har det gått 9 dygn. Grejen är att vi ska iväg i helgen och då ska hon umgås med en annan hund. Vi kan hålla dom separerade om det behövs, men det är en hund hon umgåtts med en del under sommaren och de kommer bra överens.
 
Det är väl dumt att ta stygnen själv om du inte kan bedöma läkningen på egen hand.
Ja det kanske det är. Jag pratade med djursjukvårdaren på opererande klinik och vi kom överens om att ta dom idag. Såren hade i mina ögon läkt fint och när stygnen var tagna så var min bedömning helt korrekt. Visst kan det tyckas dumt, men nu valde vi att göra så här. Hunden följer inte med mig i helgen ändå, utan hon får vara i mammas och pappas omvårdnad istället.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag opererade min tik för tre veckor sedan då hon tog bort två juvertumörer. Gick på stygntagning efter 10 dagar där jag även fick...
Svar
7
· Visningar
1 187
Senast: Sel
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 253
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 452
Senast: s957
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 597
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp