Bukefalos 28 år!

Styrketränande tjejer!

Eftersom jag tävlar i styrkelyft så kör jag under parallellt (försöker, är lite stelare med åren) då det krävs för en godkänd böj. Rehab har varit att jag kört mycket, mycket mindre belastning på knäna (mindre benträning, mindre promenader, ja mindre allt) vilket är jobbigt då det mesta involverar benen. Problemet är att mina knän inte är rehab-bara, varit på MR och fått konstaterat att jag typ ska undvika att belasta knäna då jag fått pålagringar (av inflammationer) som irriterar muskelfästena eller nåt sånt. Röntgade ryggen för några år sen också pga olycka och de såg då pålagringar längs hela ryggraden. De jag pratat med tror inte att det är styrketräningen utan nån reumatisk sjukdom som jag har och att jag ändå är hyfsat smärtfri beror på träningen. Nu när jag haft semester från jobbet så har jag kunnat öka på träningen så jag tror lösningen är att byta jobb, mina knän gillar mig inte alls efter några nätter då jag hoppat i och ur bilen +100ggr /natt.
Aha, då fattar jag. Kanon om du kunde byta jobb då. Jag får också inflammationer och pålagring men det beror på min grundsjukdom. Jag håller med dig om träningen, utan den skulle jag sitta i rullstol typ.
 
Idag ska jag gå och träna, det kommer bli knäböj med ca 70 grader, och vikten kanske 7 kg , sen marklyft med 12 kg, och lite maskiner och bröstpress. Blir ju mest rehabträning men kul att få börja med marklyft igen.
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 469
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 787
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
5 410
Senast: Sel
·
  • Artikel
Dagbok Har sysslat med hästar i över 30 år och varit en riktig hästnörd större delen av dem. Hade ett uppehåll efter gymnasiet på 6 år och...
2
Svar
30
· Visningar
4 258
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp