Subaru som dragbil

LadyLusifer

Trådstartare
Hur fungerar subaru Outback eller Legacy som dragbil..?? till stort släp med två häst..
hur ser packutrymmet ut? tänkte på kombi??

letar efter en säker strakr pålitlig men praktisk dragbil:)
trött på att slira runt på vinter vägar :crazy: ;)

so tell me allt ni know (fin swengelska :p ) :bump:
 
Sv: Subaru som dragbil

åh tack och bock .. såg den men tänkte mer på att få höra lite erfarenheter från de som kör dem.. men jag kanske postade fel.. kanske skulle varit på utr ist.. hm får fråga någon snäll moderator om flytt :)
 
Sv: Subaru som dragbil

Min kompis har en vit Outback, superfin men vet inte hur den drar, men tror den drar bra.
 
Sv: Subaru som dragbil

Såg ett motorprogram i går kväll när de provade dragbilar och en Subaru Outback var en klar vinnare.
Är själv sugen på en Subaru och alla jag vet som har en är hur nöjda som helst.
 
Sv: Subaru som dragbil

Vi har två legacy. Jag kör inte själv transport men mina föräldrar gör ju, jag tycker att det faktum att vi köpte en andra likadan bil säger en del. Har aldrig hört annat än gott.
Saknar själv fyrhjulsdrift på min opel och tycker det är dödrygt, van att komma fram överallt, alltid med subarun ju..
 
Sv: Subaru som dragbil

Vi har en Subaru Legacy, den funkar kanonbra att dra med!! Jag hade en Volvo S80 2.9 förut, det är milsvid skillnad på dem! Jag hade ingen aning om att fyrhjulsdrivet var så MYCKET bättre. Startar man i uppförsbacke eller ska köra uppför en brant backe så är det bara att slänga i lågväxeln. Det känns som man tar sig fram överallt.

Legacyn är inte jättestor, jag tror det kan bli knepigt om man vill få plats med hund, barnvagn och packning, men och andra sidan är det många bilar som går bort då. Som dragbil är den iallafall suverän.
 
Sv: Subaru som dragbil

Ja, jag fastnade också vid det motorprogrammet i går kväll där de testade dragbilar och tjejen som körde verkade ju överförtjust i Subarun. Hon prioriterade till och med bort Volvo XC70. Det enda jag reagerade på var att den drog 0,99 liter/mil (har jag för mig. Det var i alla fall nästan 1L/mil). Fast så är det väl när det är 4-hjulsdrift och en stark bil...
 
Sv: Subaru som dragbil

åh tack för era svar :bow:

grejjen är att jag vill kunna dra två vuxna halvblod i boggie utan att det känns tungt eller osäkert. Trött på 940 och enkelaxlat trane. Kommer inte köra två så ofta men jag vill ha möjligheten.

Då känns ju 4*4 som ett måste och jag vill kunna ha schäfer och lite typ semesterpackning där bak. Vill vi åka på mega semester kan man ju ha skibox.

Vi är bara två och kommer fortsätta vara det så någon barnvagn är inte aktuellt. Sadlar och grejjer kommer ju åka i vagnen.

Känns som ett annat alternativ vore en suv typ chevrolet tahoe:love: eller en michubíchi (stavning) Pajero. Men de drar mkt i bensin är stora och buffliga, och packutrymmet är inte större än en vanlig kombi,, i vart fall inte pajerons, eller har jag fel??

Skulle hellst av allt ha en tahoe eller suburban:love: :banana: , men det känns inte som vi kan försvara vad det kostar mot hur praktiskt det är.. eller är en tahoe det bästa för oss??:D

nu vart det långt men det är importantes det här :p
 
Sv: Subaru som dragbil

Ja det är en boj alu classic vi vill ha, den väger 960 kilo enligt deras lista.. huga det är tungt.. bilen drar 2000 på e kort.. minus.. 960 kilo.. delat på två.. då har vi 520 kilo per häst.. inte speciellt stora halvblod direkt:confused: :(
 
Sv: Subaru som dragbil

tahoen löser ju alla bekymmer man kan ha om dragvikt.. men vi vill ha en ny bil.. och dom e ju så dyyyyra.. kan man få ner kostnaden om man inmporterar en själv??:angel:
 
Sv: Subaru som dragbil

8408245349.jpg


jag menar hur läcker är den inte.... och i baken får jag in det jag vill ha :love:
 
Sv: Subaru som dragbil

Automatisk växellåda, Bensin/etanol, 5.3 L FLEXIFUEL V8 320 Hkr, 4WD

skulle tro att man tar sig fram skapligt med den även om det är halt och snömodd :d
 
Sv: Subaru som dragbil

:love: Jag har en sub outback och boj boggi med sadelkammare. Och jag tror inte du kan få en bättre bil. Kör ofta med 2 hbl och det känns lika som att köra med tomt släpp.............

Och packning finns det gott om plats för i kombi
 
Sv: Subaru som dragbil

åh va bra:)
jag ock sambon kom på den smarta tanken att om vi istället köper ett ume B60 som "bara" väger 880 kilo så kan vi köra två stora hästar som väger 560 kilo styck.. det känns bättre viktmässigt.. :idea: :banana:
 
Sv: Subaru som dragbil

Du kan inte få bättre dragbil än Subarun - tar dig fram överallt :love:
Den nya outbacken kan du dra en enkelaxlad med och den drar bara runt litern! Utan släp mellan 0,7 - 0,8 om det inte är bara korta sträckor.
 
Sv: Subaru som dragbil

Superbt... :love: blir nog en legacy största motorn när båda har fats jobb förhoppningsvis efter vintern :)
 

Liknande trådar

Utrustning Finns många dragbilstrådar, men de flesta handlar om långt nyare bilar än vad som lär vara aktuellt för mig nu. Så. I dagsläget är jag...
Svar
9
· Visningar
2 124
Senast: Liten
·
Utrustning Hej, undrar om någon här har varit med om något liknande. Köpte en ny Subaru Outback 2010, då vi verkligen ville ha en bra dragbil och...
Svar
10
· Visningar
17 461
Senast: HannaZ
·
Utrustning Ja, nu är det dags. Dragbilen med stort D ska inhandlas. Efter år av runtåkande med våran fullständigt värdelösa Volvo V70 -04 så ska...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 820
Senast: Larka
·
Utrustning Halloj! Jag går i hästtankar och då kommer transport och dragbil med i bilden då jag kommer träna och rida regelbundet i ridhus som...
2
Svar
25
· Visningar
3 304
Senast: Fozzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp