SUCK - alla dessa självutnämnda profeter!!!

Var hittade du svart text?
Måste vara något fel på din dator.

Sen tyckte jag inte hon skulle få gå under benämningen hästmänniska överhuvudtaget. Jag har ALDRIG mött något med så skralt hästomdömme, men jag har kanske haft tur???
 
Hej
Filmen handlar om en människa som INTE är hästmänniska och därför inte vet ett skit, men har en grundkärlek till hästar och därför påbörjar en "kunskapsresa". I slutändan vet hon lite mer, och inget var egentligen som hon trott. Som Mandaliki skrev så är det INTE en informationsfilm och därmed var det mkt av det som personen i filmen lärde sig som inte är med. Däremot är ALLA misstag mycket noga redovisade, vilket var tanken med filmen från början. Det var också meningen att man skulle få lov att skratta åt denna person.

Personen i filmen är alltså jag och jag tänker inte låta avliva mig och jag fortsätter min kunskapsvandring. Mina bästa lärare är hästarna själva.
Sen så är det en film med valda delar ur verkligheten (eftersom man klipper film) och vad det gäller andra medverkande i den filmen, så vittnade alla om ett stort mod och generositet mot undertecknad. Det är nämligen jobbigt att exponera sig på film, tro det eller ej. Till Fio vill jag säga: filmen finns ännu inte att köpa, förhandlingar pågår som bäst med distributionsbolag och kommer så småningom på video och dvd. Och det var kul att du gillade humorn i filmen.
MVH
Boella
 
Hej Boella!!!
Filmen har fått mycket bra beröm från många håll. Att det ska vara så himla svårt för folk att förstå att det inte är en informationsfilm. Av någon anledning tror man oxå att "hästtämjaren" i filmen är NH-tränare.
Tänk om det var så lätt att "tämja hästar", genom att vifta med rep... :D
Tycker synd om alla som tror att det är så hästar tränas...
:crazy:

Ha det!

Helena
 
Imponerande Antti! Att du hinner svara på en så jävla massa inlägg! Har läst måååånga av dom, tycker de är både kul och bra. Skönt med någon som orkar säga emot i en klubb för inbördes beundran.
Men, hur hinner du träna dina hästar??? :angel:
Helena
 
Nej inte ens där är det svart...
Jag borde ju veta som byggt sidan! :smirk:
 
Du har helt rätt, texten är inte helt svart, den är nästan svart på mörkblå botten, nästan omöjlig att läsa. Textfärgen är 001050 i t.ex. filen Verkning.html och Fang.html

Det hjälper inte heller att ändra bara ovanför textmassan som koden nu är skriven, det blir svart runt bilderna ändå, och där blir det verkligen svart text för där är ingen färg angiven.

<FONT FACE="Tahoma" SIZE=2 Font color=001050> <B>
Hästens hov slits oftast på ett sådant sätt att de måste verkas eller .........osv

Du har dessutom glömt "hartassarna" runt argumentet för färg. På sidan Fang.html, där texten också är nästan svart, finns dom med. Fast dom verkar inte behövas, det funkar hos mig både med och utan. Dessutom står det font på alldeles för många ställen i onödan, det räcker med det första.


På sidan Hovard.html har du satt texten för varje rubrik till #000000 som då borde bli svart, men den blir mellanblå för att argumentet i STYLE tar över. Orden RÖTA TEST FÅNG och BESLAG blir svarta för där tar browsern argumentet. Antagligen är det för att det inte är en target där. Hur man skriver om det orkar jag inte fundera ut.

Hursomhelst, det är en väldigt trevlig sida du har även om den är nästan omöjlig att läsa. Ljusblå eller vit text hade varit lite enklare.
 
jag tycker den var hemsk! Iaf det lilla jag lyckades se... hennes egna "diagnoser" om varför hästen gjorde si och så var ju helt taget ur det blå...
 
Samma fenomem i NH :)
Dom tror att dom kan för att den får göra på nåns häst.
I websidor gör det inget för det är bara websiad. Använder man alla upptänckliga program som gör jobbet åt en så blir det massor av fel.
Värre är det med hästen som får skit för att nån har läst en bok.
 
du kan få leka expert me mig och min häst me :bump:
Behövs alltid lite tips och andra synvinklar :)
om du vill alltså :crazy:
 
Tack för rådet om jag nu hade velat ha det, alla kommentarar om min hemsida går bra att maila mig om. Men jag har inga planer på att ändra färgerna.
Kul att du tyckte om sidan i alla fall :)
 
Jag tror inte att någon kan missta din film för en instruktionsfilm. Den är precis vad du säger att den är, och dessutom väldigt rolig. Jag tycker att filmen var modig och, som jag skrev, att du bjöd väldigt mycket på dig själv och din okunskap. Däremot sade din "tränare" en del ganska konstiga saker vilket var anledningen till att jag tog upp filmen på den här tråden.
Lycka till med din kunskapsresa i framtiden.(Och ta inte illa upp, för du skall ha all heder för din lyckade film om ditt mindre lyckade hästträningsprojekt!)
 

Liknande trådar

Hästhantering Varning för långt inlägg! Blir inte klok på om mitt ena sto (9 år) bara är sur eller om hon har ont. Håller på att utreda henne med...
2
Svar
39
· Visningar
5 810
Senast: acj
·
Hästhantering Hej! Min polle är super go och jag kan lita på henne till hunda. Hon är bland de lugnare sorterna och super go och mysig att hantera...
Svar
15
· Visningar
2 289
Senast: Gooing
·
I
Träning Ja som ni ser på rubriken så låter det som en "tacky" harleqin roman :D och antagligen så kommer denna fråga/historie bli lika lång som...
Svar
9
· Visningar
1 191
Senast: Tussilago
·
S
Träning Då jag inte kan rida pga skada (på mig) försöker jag arbeta hästen från marken. Det har avslöjat vissa, ska vi säga, svårigheter i våran...
Svar
11
· Visningar
1 275
Senast: carinaso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp