Suck.... *halvlångt*

Sv: Suck.... *halvlångt*

QH-selen är ju numera "standard" i löp o travstall så alla delar inte din uppfattning om skakningarna..

Däremot så tycker jag INTE att man ska ha QH till en tung rockard. Men hoppas att det inte finns folk som har satt på ett sådant fäste om vagnen inte är lika lätt som min.
Den är gjord av nåt lätt material, kan det vara aluminium?, och kommer från tillverkaren med QH-fäste.

Finn-Tack-selarna görs av Tärnsjöläder och är likvärdig som deras m a o!

Så om din vän ska köpa rockard får hon antingen köpa en lätt modell (som inte är gjord på Saab-axel ;) ) eller en ny sele.

Vilken sorts..ja det är jag säker på att DU talar om för henne.. :D

Ps! När du nu, i din enfald, drog stolparna på innerplan..så tycker jag du ska testa en gång till och denna gången inte forcera banmarkeringarna utan köra innanför som man ska ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Suck.... *halvlångt*

Ja här var det spridda svar.. :) Som med allt annat... Ska väl försöka plocka det som jag tycker verkar vettigt, då med ledljus från överheten... :smirk:

Så, nu när jag har lämnat tillbaka min exklusiva bröstsele från hööks, finns det något jag kan använda till tömkörningen, tills jag har sparat ihop till en fin, bra sele?
 
Sv: Suck.... *halvlångt*

En tömkörningsgjord! Chetak har mycket bra för ca 900 kr. Låna en gammal sele av någon du känner? Det är ju bra att ha en med stål i däckeln så den inte snurrar runt magen!
 
Sv: Suck.... *halvlångt*

Vad är det för svart kolsäck på flaket?
Kan det vara du? ;)
 
Sv: Suck.... *halvlångt*

:D :D :D :D

Ja, det är jag...men det var en helsikes massa mygg den dagen å av nån underlig anledning så drogs de till mig... ;)
 
Sv: Suck.... *halvlångt*

Jo, naturligtvis var det inte enda gången jag kört sulky, anledningen till att jag körde på banmarkeringen var det dumma ägget som körde utanpå mig som prejades.
Men att dessa körs på är ju något som händer ofta i loppen.

Men jag håller ändå fast vid att sulkyn inte är den bekvämaste vagnen man kan uppbringa. En speedcart med bra fjädring i är det trevligaste (bra fjädring= inte för hård för mig eftersom jag är ganska lätt).

Hursomhelst kom vi fram till att hon får låna en av mina selar att ha på obestämd tid. Det blir nog det bästa.
 

Liknande trådar

Körning Hej! Jag ska fösöka köra in min ponny. Men jag kan absolut inget om körning :p Eller jag har kört en häst, det gick väl bra. Men hon var...
Svar
12
· Visningar
1 449
Senast: Presto
·
Körning Jag har kört travhäst i 2 år och har funderingar på att börja köra mitt kallblod. Problemet är ju bara att jag inte är så kunnig på det...
Svar
4
· Visningar
966
Senast: Fahlis
·
Körning Jag skulle gärna vilja ha lite råd och tips inför förestående köp av diverse utrustning, främst sele då. Jag har en shirevalack som...
Svar
4
· Visningar
1 064
Senast: schelin_j
·
Körning Jag var iväg på körträning i går och samtidigt va det ett till gäng där och körde en shettis. Shettisen hade en alldeles för liten sele...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 929
Senast: Nussikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp