Alltså ingen är fulllärd men NÄR ska folk lära sig att ta saker i rätt ordning...
Verkar som om merparten av dem som skaffar häst för första gången gör det i tron att just de är jätteduktiga och inte behöver lära sig ngt mer men de har glömt att lära sig vad och hur hästen ska fodras, skötas hållas mm.
Jag ska väl inte gnälla här men borde det inte vara SJÄLVKLART att hästen får bra mat och tak över huvudet, finns det NÅGOT annat djur man skaffar sig utan att ta reda på vad som gäller eller tror folk att det är som när man skaffar katt, lite mat från ICa så löser sig allt...

Jag kan förstå att det som nybörjare är svårt att veta vad eller hur med alla självutnämnda experter men det gör det bara ännu viktigare att man inser att man är ett blåbär och att man ska ta bra kontakter tex SLU, länstyrelsen och veterinären är jättebra att ha god kontakt med och att inte lita blint på sin "hästkunniga" väninna som lovat hjälpa till, även om denne oxå är bra att ha...
Har arbetat med foder några år och blir fortfarande förvånad över att folk inte förstår att korn och havre inte är samma sak med samma egenskaper eller går att byta ut mot varandra hur som helst... Dessutom verkar vissa fodermedel tex korn vara på mode och då ska alla hästar få det...
Suck förlåt var bara tvungen att gnälla av mig lite, blir lite mycket hästfolk i foderbutiken ibland men det är utvecklande det med...på sitt vis
Ser ju mig själv fortfarande som ett blåbär och då blir det lite mycket ibland med sådant som känns självklart men tydligen inte är det för många...