E

Eem

Var in på banan med damen förra veckan och det kan väl beskrivas med ett ord: katastrof. :(
Hon började med att sparka kusken på knä direkt dom kom upp på banan. Trots sulkett och slaggjord. Så en irriterad kusk körde ned till stallet och spände åt slaggjorden. Upp på banan igen och gav järnet i bakvarven (verkar vara melodin, för nu hade hon nog inte tid att fundera på så mycket tok)
Dumt nog så fick kusken för sig att testa henne i starten på 1600m och släppte iväg henne och smackade. Absolut förbjudet! Lugnt och försiktigt ska det vara. Så nu blev det en galopp och sen var hela heatet förstört. Fin i traven iallfall mellan alla galopperna :D :cry: SUUCK!
Så nu är hon idiotförklarad här hemma och har typ en chans till att visa för resten av familjen att hon inte är direkt så tokig som hon verkade sist.
Hästen är helmysig annars och jag vill inte lämna tillbaka henne (leasinghäst). Det är bara i värmningen o defilering som hon kan slänga iväg en spark men så fort hon blir fokuserad på uppgiften så coolar hon ned sig. Och i själva loppen så är det inga problem och hon verkar göra sitt bästa varje start.
Hemma så ridtränar jag henne bara för hon är så het med vagn när hon inte får springa av sig som hon kan på banan först.

Låter det som en skitjobbig häst?
Är man väl blåögd som fortsätter med henne?

MVH Eem - skapligt :confused:
 
döva henne i värmningen,så kanske hon kolar ner sig.
går hon bra i loppen så brukar det ju lösa sig :confused:
 
Om hon nu är så het med vagn hemma så kasnke du skulle börja öva det mer med henne istället??
Då kasnke hon blir lugnare på banan med till slut....bara försöööööka gå med henne hemma, och absolut INTE trava alls med vagnen...så hon inte BARA förknippar den med trav! Bra för hennes psyke och hanterlighet....är det svårt så ta hjälp av någon mer...kanske nån kan följa me med någon lugn häst och före?? Eller någopn kan följa med och leda henne i longerlina?? Finns ju lite alternativ.....det är ju jobbigt å han en travhäst som ABSOLUT inte GÅR att köra hemma... :bump:
går ju alltid å testa! övning brukar ge färdighet! :bow:
 
Dun kan ju oxå ta en tyngre vagn, eller fästa ett tungt däck eler dyl. bakom så hon inte "orkar" vara så jobbig....
 
Har själv en "sån". Studsar och slår när man kommer upp på banan, men bara första bakvarvet??? :confused: Han blev iallafall mycket bättre sen jag böjade att skritta honom en stund på stallbacken och jogga en repa på rakbanan före vi kör ut på banan.. :idea: Har dessutom svansrem på honom det är ju inte så skönt att slå när det rycker i rumpan. :D
 

Liknande trådar

T
Hästvård Nu behöver jag alla bukares hjälp med att lista ut vad min häst har tagit sig till! För några veckor sedan började hästen jag köpte i...
Svar
19
· Visningar
1 639
Senast: Ellyne
·
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 362
Senast: Cämz
·
E
Trav Nu när pållen äntligen kommit igång o börjat starta så har vi märkt att med formen så kommer en sidoeffekt :( Hästen blir superhet...
Svar
5
· Visningar
1 349
Senast: Eem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp