Sulor på Greveritten?

P

Pia Puff

Jag ska rida min första CL på Greveritten :banana: och undrar om det behövs sulor på den ritten?
 
Sv: Sulor på Greveritten?

Nej. Det är till stor del jättefina, mjuka ridstigar. Jag kan inte minnas att det var något singel.
 
Sv: Sulor på Greveritten?

Ifall jag vore du skulle jag definitivt sätta på sulor,, tyckte att vägarna var ganska steniga, men banan var fin i övrigt!!
 
Sv: Sulor på Greveritten?

Brukar du inte ha sulor så behövs det inte. Så stenigt är det absolut inte.
// Linda
 
Sv: Sulor på Greveritten?

Hade inga sulor på pållen när jag var där förra året och min häst vart väldigt ömfotad trots att hon inte hade haft sulor på sig innan dess...
 
Sv: Sulor på Greveritten?

5 milarna kanske inte rider den steniga rundan föresten.
 
Sv: Sulor på Greveritten?

Jag red 5 milen på Greve förra året.Jag hade sulor på Zodiac men det var nog en av de få ritter jag ridit som jag känt att det hade jag inte behövt.
Han har alltid sulor under täv-säsongen.
Det är en jättefin bana med fint underlag så en häst som normalt inte går med sulor skall inte behöva det där heller.
Däremot kan man med fördel ta med ett periskop så att man kan se ut ur granplanteringen när man är där inne.:rofl:
 
Sv: Sulor på Greveritten?

:angel: :angel: :angel:
havreflinga skrev:
Ja, det håller jag med om!:rofl:
Hej! Banorna ser fina ut i år. Just nu är de mjuka men blir det varmt och torrt så kan framför allt grusvägarna på 80 km bli lite hårda.
Jag lovar ang GRANPLANTERINGEN att där kommer att finnas ledband iår rakt igenom. Funktionärer kommer att finnas precis i kanten som ni kan ropa till om det känns för tufft.Nästa år kommer vi att ha allternativ väg.
Vi har möjlighet att ta emot ytterligare tävlande prata med Ylva ang startavgifter m.m.
ALLA HÄLSAS HJÄRTLIGT VÄLKOMNA ! Vi är ett 60 tal funktionärer som ska göra allt vad vi kan för ni ska få en härlig fin dag.Ylva111@msn.com 0416-14262.
 
Sv: Sulor på Greveritten?

:angel: :angel: :angel:
Hej! Idag har jag satt röda ledband igenom GRAN PLANTERINGEN .
De har faktiskt " harvat " vägarna i år så jag tyckte det var ovanligt mycke stenar,. Vi har alltid våra hästar sulade här nere så har era hästar lätt att bli ömma så hade jag sulat upp i år.
Glöm inte medel mot mygg MYGGA de har vaknat till liv.
Ryttar papperna är postade idag lördag så ni bör ha dem på måndag det har nämligen varit 20 st EFTER ANMÄLNINGAR HIT TILLS VI HAR PLATS FÖR YTTERLIGARE NÅGRA. Hör gärna av er. Hej ifrån Ylva.
 

Liknande trådar

Hästhantering I måndags skoddes min häst, han fick då snösulor. Samma kväll märker jag att han är spänd och markerar på VF. Vid förra skoningen fick...
Svar
13
· Visningar
1 315
Senast: Meglio
·
Gnägg Ni som ska till SIHS vad behöver eller villhöver du införskaffa från mässan? Jag tänkte kolla efter dessa saker: •ett bra träns märke...
Svar
3
· Visningar
344
Senast: Morces
·
Kropp & Själ Jag har fått problem med fötterna. Det första är att de blir otrolig varma i skor, på ett sätt som känns obehagligt. Även i skor som ska...
2
Svar
26
· Visningar
1 294
Senast: Tassa
·
Ridning Hej, jag ska börja rida fei med min ponny nu om ca en månad. Jag inser själv att jag måste rida mer och inte bara kan åka runt och...
Svar
4
· Visningar
952
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp