B

**BORTTAGEN**

Min hanhund på 9 månader har börjat plocka ut innersulorna ur alla mina skor. Jag fattar inte hur han får ut dom. Han tuggar inte på dom utan samlar alla i en hög, sen får jag sortera dom. Han har hela tiden varit väldigt, väldigt glad för att bära runt på saker, aldrig tuggat på något, men burit runt på skor och annat som ligger på golvet. Ofta kan man hitta 2-4 skor i skinnsoffan ( :smirk:) Han tuggar ALDRIG på dom. Han har även utsett mina bh:ar som snuttefilt. Jag är inte så ordentlig alltid utan lägger bh:n brevid sängen och sen nä rhan väl får va i hela huset då är han expert på att leta bh, tuggar inte heller på dom. Men lägger gärna dom i soffan och luktar mkt på dom. Har även hittat någon ute på gräsmattan :o
 
Han låter som min hund.
Han samlar på skor, sulor, mina underkläder (helst stringtrosor. ur tvättkorgen :crazy:) pennor, gosedjur osv...
han tuggar inte heller sönder särskilt mycket (bortsett från mjukisdjuren, som han sliter upp huvudena på o sliter ur stoppningen *mördarhund :devil:*)

Så din hund är inte ensam om samlarnoja, och inte är dina bh:ar ensamma om att bli utsatta heller :rofl:
 
mmm strumpor, mössor, vantor och... ja just det... använda trosor, helst stringa här också *mmmm*
 
råttfälla. är allt jag säger. inte en fälla i varje sko utan en mitt på en skohög. funkar toppen. sedan vet de vad en råttfälla är, de vet att man inte ska röra det de inte ska röra. min omplacering har haft en grej för att demolera saker, helst pennor direkt från bordet (han är ju 71 i manken), allt detta bara för att bråka och det är pga att han är en omplacering och vi inte haft honom sen valp och vi har ingen aning om vad han råkat ut för innan. i alla fall så hällde vi lite chilipulver i pennan och det luktade så klart men han är som han är så han tog den i alla fall för att provocera, han bet och fick chili i munnen, vi sa nej samtidigt som han bet och han släppte och han fick beröm. han gjorde inte om det.
våran tik grävde i blomkrukorna när hon var liten (-garvar åt minnen-), det kom dit en råttfälla och hon slutade. hon gillar inte heller råttfällan, men vi viftar aldrig med den eller hotar och använder den inte nu när hon inte saboterar. hihi. roliga minnen där med blomkrukan.. =)
hoppas det hjälper om du nu vill ta till råttfällan. den är effektiv kan jag säga =)
 
Vilka metoder! :confused:
En hund gör inte saker för att provocera eller bara för att bråka. Det finns en bakomliggande orsak och det är den man måste hitta och åtgärda.

Det är fullt möjligt att få den mest missnpassade omplacering att låta bli saker utan att ta till råttfällor och liknande tvivelaktiga metoder.
 
ehhh... råttfälla??? :confused: Finns nog lite bättre metoder att ta till i första hand...
Jag skulle iaf inte ta till den metoden..
 
Råttfälla :mad: suck.....
Det finns trevligare metoder för att lära en hund låta bli saker.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 591
Hundträning Igår var vi ute ett par timmar men såg till att Alvin och Milou hela tiden hade tillgång till skugga och vatten och dom hade kylvästar...
Svar
16
· Visningar
2 395
Senast: Pilot
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
33 549
Senast: Hedinn
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 686
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Konstigt simsätt
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp