Sunne 14:e juni???

• Western
  • Trådstartare Trådstartare ainavi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 1 639
A

ainavi

Undrar om det är någon mer än jag som ska till Sunne och tävla?Vilka grenar ska ni vara med i i så fall?

Sv: Sunne 14:e juni???

Då får du se till att vara snäll mot tävlingsledaren där då.........:angel:

Hehe...får man pluspoäng då ;).Tror jag skulle verkligen behöva det...är så j*vla nervös.Satsade på VC klasserna men var för feg :o

Jag kan komma och ge dig en uppmuntringsklapp på huvudet innan du ska in på banan....;)

Vart ligger ridhuset eller vart det nu är ni ska tävla? När börjar det? Vore ju roligt att kika lite på duktiga ryttare :)

Western Horsemanshipp?
Rider ett förutbestämt mönster en i taget sen rider alla så kallat railwork - pleasure tillsammans:)

Nöjd med tävlingen??? :D
Fast jag vet fortfarande inte riktigt vem du var....:angel:

Mycket nöjd...:laugh:.Jag undrar lite också vem du är...men jag misstänker att du är den tjejen som jag pratade med.Tittade på dina gamla inlägg,och såg bilder på dig.På vissa bilder ser du ut som den tjejen men andra inte.

Känner du igen att det var en tjej på en stor fux som ville stryka sig i en klass.Pga galoppen,efter lite övertalan så deltog jag i alla fall och blev placerad!Kan det ha varit du jag pratade med om det?Eller tävlade du själv kanske?

Du sa också att vi hade mailat varandra fram och tillbaka.

Aha, han med bocksprången i galoppen och ditt namn börjar på H.....:angel:

Japp det var jag som stod på backen och tyckte du skulle vara med i klassen och skippa galoppen om det inte kändes bra för dig. :D

Är ju också jag som gör klubblaskan.;)

Förresten, kolla föltråden här på western så får du se vad jag fick för en dryg vecka sedan...eller ja det var ju märra som fick då...:D :love:

Vart ligger ridhuset eller vart det nu är ni ska tävla? När börjar det? Vore ju roligt att kika lite på duktiga ryttare :)

Ursäkta att jag inte hann svara dig förra veckan, var hos systeryster och hade häcken full med nyckläckt Bebbe... :o

Aha, han med bocksprången i galoppen och ditt namn börjar på H.....:angel:

Japp det var jag som stod på backen och tyckte du skulle vara med i klassen och skippa galoppen om det inte kändes bra för dig. :D

Är ju också jag som gör klubblaskan.;)

Förresten, kolla föltråden här på western så får du se vad jag fick för en dryg vecka sedan...eller ja det var ju märra som fick då...:D :love:

;)...precis den hästen ja...och Helena heter jag.Men nu fasen ska jag anmäla mig till nästa deltävling och va med på galoppklasserna...förresten,vet du om det är samma mönster i alla deltävlingar?Trail och western horsemanship alltså.Fattade inte riktigt vilken utav trail mönstrena som va V-cupen.Fanns ju två st trail open.

;)...precis den hästen ja...och Helena heter jag.Men nu fasen ska jag anmäla mig till nästa deltävling och va med på galoppklasserna...förresten,vet du om det är samma mönster i alla deltävlingar?Trail och western horsemanship alltså.Fattade inte riktigt vilken utav trail mönstrena som va V-cupen.Fanns ju två st trail open.

Det är i allmänhet domaren som gör mönstren till trail och horsemanship så de är alltid olika.
Det är reining och western riding som är samma mönster.
Det som var på D-nivå var VC-mönstret. :D

Det är i allmänhet domaren som gör mönstren till trail och horsemanship så de är alltid olika.
Det är reining och western riding som är samma mönster.
Det som var på D-nivå var VC-mönstret. :D

Okej så mönstrena på de klasser visas aldrig före tävlingen?Undrar varför det aldrig blev någon railwork på western horsemanshipen på d-nivån?

Brukar det vara galopp på railwork?Det är ju det enda som förstör för mig,galoppen :devil:

Beror på när klubben får mönstren från domaren, i många fall vet inte ens tävlingsarrangören vilka mönster det är i de klasserna förrän domaren kommer på morgonen.
Såvida man inte ber om att få dem skickade i förväg då.

Men det var det ju, fast enbart i skritt och jogg om jag inte missminner mig.
Om galoppen är med beror mycket på hur många ekipage domaren har att skilja på vad gäller placering, ibland kan det bara vara några få och då kan det räcka att se dem i endast de lugnare gångarterna, plus att om galoppen är med så kan det bli krångel för något annat ekipage som domaren redan har satt placering på.
Ju mindre tid på railen desto mindre chans att det kan krångla till sig och ju snabbare går bedömningen.
Det är ju ändå mönstret som är 80% av bedömningen.

Beror på när klubben får mönstren från domaren, i många fall vet inte ens tävlingsarrangören vilka mönster det är i de klasserna förrän domaren kommer på morgonen.
Såvida man inte ber om att få dem skickade i förväg då.

Men det var det ju, fast enbart i skritt och jogg om jag inte missminner mig.
Om galoppen är med beror mycket på hur många ekipage domaren har att skilja på vad gäller placering, ibland kan det bara vara några få och då kan det räcka att se dem i endast de lugnare gångarterna, plus att om galoppen är med så kan det bli krångel för något annat ekipage som domaren redan har satt placering på.
Ju mindre tid på railen desto mindre chans att det kan krångla till sig och ju snabbare går bedömningen.
Det är ju ändå mönstret som är 80% av bedömningen.

Aha...okej...mönstrena känner jag ju att jag klarar av egentligen,det är galoppen i railworken som oroar mig.Dessto mer också när det är fler ekipage på banan.Ifall han skulle få för sig att göra bakut.

Jag skrev fel,det var railwork med.Jag menade varför det inte var någon galopp med.Så för att slippa galoppen så ska man hoppas på att domaren redan satt placering då?Och att det inte är så många som hon måste skilja på.

Har man tur så slipper man den, men man ska inte räkna med det.
Själv har jag fått galoppera fler gånger i railworken än jag inte behövt det.
Känner du att hästen vill sparka är det bara att avbryta galoppen och rida in i mitten istället.

Har man tur så slipper man den, men man ska inte räkna med det.
Själv har jag fått galoppera fler gånger i railworken än jag inte behövt det.
Känner du att hästen vill sparka är det bara att avbryta galoppen och rida in i mitten istället.

Jo det är sant.Jag struntar i om jag blir placerad eller inte.Bara vill ha erfarenheten.Mest orolig om någon är så pass nära att han träffar någon.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 866
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 139
Senast: starcraft
·
Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 810
Senast: Dentaku
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 276
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka