Supernanny

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Supernanny

Jag såg det tycker det är förfärligt , min dotter får sina utbrott ibland men det där det var helt otroligt.
Fast dom fick skylla sig lite själva för så fort nannyn flyttat så släppte dom på allt i stort sett.
 
Sv: Supernanny

Jag såg det och insåg att jag uppfostrar min hund på exakt samma sätt som nannyn gjorde :D
Se Supernanny , bättre hundprogram får man leta efter ;)
 
Sv: Supernanny

Jag (i 7:e månaden) och min sambo blev något nervösa när vi såg detta. :crazy: Vi väntar ju de första. Men förhoppningsvis kan man lära sej lite i förebyggande syfte och vi hade en längre diskution om detta efteråt...
 
Sv: Supernanny

Tyckte att det var kul att titta på. Och vi som har en 1,5-åring hemma fick oss en tankeställare. Både jag och sambon har lätt för att formulera oss i frågor. Och det är ju vansinne att ställa en fråga till så små barn, vilket föräldrarna i denna familjen gjorde hela tiden.
"Vill du äta din smörgås nu? Vill du gå och lägga dig?"

För vad gör man när man gett barnet valet att säga nej, och sedan ändå inte respekterar dess svar? "Vill du gå och lägga dig? -Nej. Jaha, vad gör man då? Låter ungen vara uppe tills den stupar?

Nej, jag tyckte att det var mycket vettigt och tänkvärt som togs upp, även om just dessa föräldrarna verkade vara lite av stolpskott...

Sedan inbillar jag mig att häst/hund/djurfolk är bättre på att sätta tydliga gränser och att hålla på rutiner än många andra. För har man häst GÅR det inte att låta hästen bestämma, för då blir det farligt och outhärdligt. Och man är dessutom konsekvent. Eller - jag kanske som vanligt är ute och idealiserar :confused:
 
Sv: Supernanny

Sedan inbillar jag mig att häst/hund/djurfolk är bättre på att sätta tydliga gränser och att hålla på rutiner än många andra. För har man häst GÅR det inte att låta hästen bestämma, för då blir det farligt och outhärdligt. Och man är dessutom konsekvent. Eller - jag kanske som vanligt är ute och idealiserar :confused:

Detta är ju vad jag har hoppats på :angel: . Så jag hoppas och tror att de verkligen är så. Det låter ju enormt vettigt för man har ju redan "vanan inne"... :D
 
Bra cipramill!

Håller med dig totalt!

Stackars pojk han var ju totalt förvirrad! Och sedan tycker jag inte om Nannyn och föräldrarna när de skuldbelade (heter det så?) pojken han fick bära hela bördan själv över att han var sååå hemsk och elak trots att han inte visste något annat sätt. Att han fick ta konsekvenserna för sitt betende är ok men att får höra att man är hemsk eller elak är inget ett så litet barn ska behöva ta.

Det är vi vuxna som ska leda barnen inte ge dem det stora ansvaret att leda oss.

Att man tar time out är ok tycker jag och programet var intressant för det visar hur lätt det är ge dubbla budskap.

Men som sagt jag tycker inte om deras sätt att tala till pojken.
 
Sv: Bra cipramill!

Det störde inte mig, sättet de talade till pojken. Han fick ju veta vad han gjorde fel och fick veta hur han skulle göra istället. Lyssnade han inte då fick han veta att han var stygg och sedan sitta en stund i skamvrån. Han fick alternativet att göra rätt för sig, men valde att inte göra det. Då tycker jag att han ska konsekvenserna av sitt handlande. Jag gillad programmet starkt, det hade varit perfekt att visa vissa i min familj som har enligt mig ett felaktigt sätt gentemot mina barn.
 
Sv: Supernanny

Och nu är det ett nytt avsnitt...

AAAARRRGGHH :devil:

Mammor är farliga djur! Jag klarar knappt att titta...

Kan ingen tvångsomhänderta den där förskräckliga mamman :crazy: Hon tror alltså hon är SNÄLL mot sina barn när hon programmerar dem till terrorister :eek:
 
Sv: Supernanny

Var hittade du det avsnittet? Förra avsnittet gick på 4:an, men det går ite i dag.
 
Sv: Supernanny

Åh, en så bortkommen mamma det var i gårdagens avsnitt på 5:an. Pappan hajade rätt snabbt men hon var helt hopplös. Jag undrar om hon någonsin förstod att barnen mår bättre med regler (även om de protesterar i början) och att utbrotten blir färre ju mer tydlig och konsekvent man är. Det var rent synd om familjen, helt otroligt att de lyckats hålla ihop sitt äktenskap när mamman sovit tillsammans med sonen i 5 års tid!
 
Sv: Supernanny

Det missade jag. Går det i repris?

Var och hälsade på mor och far i mörka skogen istället. De har varken ström eller telefon. Så vi tog med oss en smörgåstårta och åkte dit.
 
Sv: Supernanny

Tycker det är mer otroligt att han kunde ha en lillasyster när föräldrarna aldrig sov tillsammans.... Hur blev hon till :confused:
 
>Enya... Njjaaa

Tyckte att programets vinkling där barnet var den "onda" var förfärlig.

Man ska visa att det är BETEENDET det är fel på - inte själva barnet. Därför räcker det att ge barnet en time out som konsekvens inte "straffa" den med hårda ord...
 
Sv: Supernanny

kan bara säga att det var skrämmande likt sambons barn i början när jag lärde känna dom :crazy:
 
Sv: Supernanny

Jag tyckte inte att de vinklade mot barnet i går på femman utan snarare på den "hemska" mamman som bara ville trösta... Barnen fick ju massor av beröm av Nannyn för de var duktiga osv, och hon pekade ju hela tiden på att det var föräldrarnas fel...
 
Sv: Supernanny

Fast jag menade programmet på 4:an. Där handlade hela programet om att "nu skulle den hemska hemska ungen tuktas" Inte som det kanske borde nu ska de "hemska föräldrana tuktas..."

Det som var igår var oxå intressant men som du sa där handlade det mest om mamman.
 
Sv: Supernanny

Lazza skrev:
Sedan inbillar jag mig att häst/hund/djurfolk är bättre på att sätta tydliga gränser och att hålla på rutiner än många andra. För har man häst GÅR det inte att låta hästen bestämma, för då blir det farligt och outhärdligt. Och man är dessutom konsekvent. Eller - jag kanske som vanligt är ute och idealiserar :confused:

Jag håller helt med dig där :bow: Maken och jag drog precis de parallellerna när vi såg programmet! Tror också att djurvana människor (främst hund och häst) generellt uppfostrar sina barn bättre än andra. (Hukar mig för mottattack ;) )
 
Sv: Supernanny

Människor med väluppfostrade hundar och hästar - absolut !

Men såg ni tex den där bortskämda hunden i gårdagens program, den var ju lika förstörd som barnen. Sov på fel ställe, åt direkt från bordet bakom ryggen på familjen och lydde aldrig.

Bara att man HAR djur betyder ju inte att man lärt sig hantera dem. Tyvärr.
 
Glömde..

Skriva att jag tyckte att Nannyn på 5:an var bättre dels för att hon inte skyllde något på barnen, utan att hon tydligt talade om att det enbart var föräldrarnas fel att det gått över styr.

Barnen skall sova tryggt i sina sängar, de skall tas i bruk och vara delaktiga i hushållsarbetet. Rutiner tycker jag också är jätteviktigt för att få barn att känna sig trygga.

Barn behöver känna sig behövda lika väl som vi själv!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
887
Senast: _Taggis_
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 947
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 113
Senast: Pratsch
·
Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 615
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp