Supernanny

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Supernanny

Det var naturligtvis ägare av väluppfostrade hundar och hästar jag menade! :)
 
Sv: >Enya... Njjaaa

Det är nu ett tag sedan det gick på 4 och jag ska helt ärligt säga att jag kanske inte mins exakt hur det var i programmet. Jag vet bara att jag inte upplevde att hon bestraffade barnet med hårda ord. Att säga att han var stygg NÄR han gjorde det eller det, är det så fel? Då är det ändå handlingen som är fel och han GÖPR fel som begår den handlingen trots flera tillsägelser.
Jag tycker att det är viktigt att barn lär sig att det är de som har ansvaret för sina handlingar, ingen annan.
 
Fast det är ju där felet är..

Pojken var 2 1/2 år, han var uppväxt i den miljön, han var uppfostrad att var så som han var, han visste inget annat sätt ska man då straffa barnet och kallade "hemskt eller otäck osv".?

Det barnet behövde var att få veta vilka alternativ det fanns till ett bra betende. Och jag slår vad om att resultat hede blivit precis lika bra utan dessa ord till barnet.

Dessutom är så små barn inte elaka el hemska rent teoretiskt de beter sig inte illa med flit dvs de tänker inte ut att tex nu ska jag vara elak eller hemsk mot den personen.
 
Sv: Fast det är ju där felet är..

Nej, men helt ärligt så tror inte jag att han tog någon större skada av att få höra att han var stygg NÄR han GJORDE det felaktiga. Hela hans uppfostran kunde ju inte blir värre precis, så någon större fara var det nog inte.
Jag tyckte i alla fall inte att de var så "otrevliga" mot honom. Men vi tytcker tydligen inte samma.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
887
Senast: _Taggis_
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 945
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 113
Senast: Pratsch
·
Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 604
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp