”Superstoets segertåg var tydligen ingen engångsföreteelse”

En anledning är nog att embryotransfer nu är möjligt. Förr var det säkert så att man inte ansåg det lika lönt att lägga ner tid, energi och pengar på att utbilda och tävla stona upp till världstoppen eftersom man ville ta föl på de bästa. Nu kan man både tävla ett sto och ta föl på det tack vare embryotransfer och då tas fler av de bästa stona upp i klasserna och upp i världstoppen.
 
En anledning är nog att embryotransfer nu är möjligt. Förr var det säkert så att man inte ansåg det lika lönt att lägga ner tid, energi och pengar på att utbilda och tävla stona upp till världstoppen eftersom man ville ta föl på de bästa. Nu kan man både tävla ett sto och ta föl på det tack vare embryotransfer och då tas fler av de bästa stona upp i klasserna och upp i världstoppen.

Samt det som tas upp att i dressyren ville man inte ha ston förr i tiden.
 

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 747
Senast: Mia_R
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 171
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
719
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
851
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sätta upp gammal tapet?
  • Bra djurtrimmer, tips?
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp