Sv: Surt sto

Tack för alla svar jag fått!
Har nu köpt foderjäst till mitt sto och började ge henne det igår. Men vad händer....hon äter det inte!! Blandade ut det med hennes mineraler (får inget kraftfoder för tillfället) vilket hon vanligt vis slukar på några sekunder. Hon nosade i hinken fnös lite och sen vände hon ryggen till. Min fråga: Ska man ge det på nåt speciellt vis? eller är det bara så att om det går nån dag så äter hon det?


Vi gav våra hästar foderjäst förut, tills vi byte foder. Men vill hon inte ätat kan du blanda i äpplen eller något annat hon tycker om. Våra gillade heller inte bara foderjästen. Tror det är smaken. Testa dig fram!
 

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
743
Senast: Lutten
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 117
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
681
Senast: Trassel12
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 921
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Burkfisk
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp