Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare aneka
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 993
  • Visningar Visningar 81 403
+ Oregano
gucka heter gurka här hemma :D och anka har tydligen bytt uttal till kack-kack (jag tror det är kvack kvack hon säger). Det är mycket babbel här hemma, förstår inte ens en fjärdedel.

Annars är det ord som härmas här hemma just nu. Allt från idag till bajs. Bajs vet hon ju vad det är men inte idag utan det var väl bara ett ord hon tog ur meningen jag sa precis som allt.

A säger Esther klockrent, frågar man honom vad han heter säger han något som låter ungerfär som " däääs" vet inte om han menar sitt namn eller vad han menar ;)
Mamma och pappa säger han till alla kvinnliga och manliga bilder och på tv:n. Kände mig mindre smickrad när han sa mamma och pekade på en i 160 kg klassen :cool:

Han har börjat att kissa på pottan! frågar man honom om han vill gå på pottan så sliter han i kläderna och hämtar den, när han kissat springer han till toan och tömmer. Sen ska det spolas och pottan sköljas och sen sätter han sig och försöker klämma ur ett par droppar till. Toastolen får han ju inte leka med i vanliga fall :D

Imorgon har jag alla barnen hela dagen. Synd att ni bor så långt iväg allihopa det hade varit läge för en träff känner jag. Skitväder ska det ju med bli

Det där med mamma och pappa är jätte konstigt. Alla varelser på två ben har blivit mamma för Isabella även hennes pappa är mamma just nu. Pappa däremot kan vara saker och framför allt nappen och snutten heter pappa :confused: hon pekar på munnen och säger pappa men hon har idag nästan lyckats säga napp om nappen.
Hon vet ju att pappa är just pappa?!

H har börjat "slarva" med vem som är mamma och vem som är pappa av mig och maken. Verkar inte vara så noga. Sen är min mamma här i kväll och han har varvat mellan att kalla henne mommo och mamma. Och klamrat sig fast vid henne som han brukar göra vid mig när jag försökt ta honom för att byta blöja, söva osv. Hon har inte varit här sedan i augusti så tack för den liksom, är det ett straff för att jag börjat jobba? :cool:

Här hemma och på andra ställen är alla också Mamma. Det ropas och skriks MAMMA hela dagarna. Måttligt tröttsamt.
Nappen går under namnet bapa, beppe. Så är svårt att hör skillnad på pappa och bapa ibland.

Han ska faktiskt bara klänga på sin stackars mamma som saknat ihjäl sig efter honom hela dagen *tjurig* Fast Mommo är ju glad förstås ;) Hon tycker ju att det är trist att ha honom på 40 mils avstånd. Rätt lustigt, han brukar tycka att det är roligt när vi får besök av tex fammo eller faffa men han brukar aldrig vara som ett plåster på dem trots att de är här jämförelsevis oftare.

Vi säger tutten till nappen så här är det "butte" som gäller. Det var ett av de första orden han lärde sig och nästan direkt gick han från att bara ha butte när han sov till att vilja ha den jämt.

Här heter det "tutte" är det ord som används mest efter mamma,pappa och esther. Storebror är tjurig över att han inte säger hans namn...
Kom att tänka på en grej innan idag, är det bara jag som har barn med olika kön? Nu är det ju n.gr flerbarnsföräldrar här inne (och blivande) och jag kommer inte på n.gon annan som har olika kön på barnen.

Nähä, nu ska jag försöka sova. Ryggen värker så in i h-ete efter naprapatbesöket igår. Jag hoppas att det bara är kroppen som protesterar nu när den är tillrättad och är ovan, men så här ont har jag inte haft på länge

Tuva pratar mer och mer :) Hon säger mapp till napp, Fa till sin heffaklump, äst till häst, vovve, brum till bil och läpple till äpple.

Vi var inne på BR för ngn dag sen och då visade jag henne en barbapappa som hon direkt sa pappapppa till :)

Hon härmas massor och förstår väldigt mycket :) och när man frågar vad hon heter så Svarar hon "uuuuva" :love:

Aaaah, ett till barn som provar samma ord kan betyda något annat. När jag tänker efter så säger hon faktiskt tutte om snutten men den brukar oftast hänga ihop med nappen = hon säger pappa.

Mikan: Ia* har en av varje kön.

*kl*
Har precis gått upp med illa mående och magont. Det svider som fan i magen, jag verkligen hatar magkatarr...

V kom in klarvaken till oss vid 5 tror jag och vi lät honom titta på tv en stund. :cool: sen somnade han om och nu sover alla utom jag och Albin, som äter för ovanlighetens skull. ;)

Usch din stackare :( Hur botar man magkatarr?

Här har Milton nyss vaknat så ska gå upp och hämta honom nu. Han ligger där uppe och pratar med sig själv och korten på väggen. :) idag blir det playdate med mammorna. Det ska bli roligt!

Nu har Albin somnat och Vilgot är uppe med sin pappa. V springer fram och tillbaka, fram och tillbaka i köket och korridoren medan maken städar köket från gårdagens lunch och middag. :bow: Jag ligger kvar och trynar i sängen tills det är dags för frukost. :D Han är verkligen snäll, min älskling. :love:

Usch din stackare!! :crazy: Jag har inte haft magsjuka i vuxen ålder, men jag minns den där mardrömsdagen med matförgiftning i Thailand. Det är ju en nära döden upplevelse att må illa och kräkas... Krya på dig! :love:

Det är så vidrigt det kan bli det här. Jag har inte varit magsjuk som vuxen men jag har ont överallt just nu och illamåendet ligger i bakgrunden. Får ju inte direkt behålla något.

Stackars Lottch som har mått så här varje dag :crazy:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
523
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna... 38 39 40
Svar
787
· Visningar
75 733
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6... 13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 861
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 920
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka