Jag vill bara göra ett inlägg och säga att jag förstår dig ang plugget. Har också pluggat både KY-utbildning och på högskola. Högskolan var grym semester om man jämförde. Jag har visserligen aldrig haft ambition att vara kursetta.. Men på högskolan kunde man lalla runt mycket mer mellan tentorna (som man dessutom fick ha böcker med sig på !!!) än på KY-utbildningen. Där var det full fokus hela tiden! Jag kan också tillägga att i mitt arbetsliv har jag mycket mer nytta av KY-utbildningen än flummet från högskolanMen så är marknadsföring ganska flummigt också, handlar ju mkt om tycke och smak och chansningar. Även om man kan mäta det mesta..
Precis så är det här också, universitetet var rena drömmen jämförelse med detta
Fast idag fick vi resultatet sedan affärengelskan - klappade mig själv lite på axeln i smyg och njöt över mitt svaga vg
Kl
Blev lite ledsen i morse.. Jag ringde till vårdcentralen och frågade ang Miltons ögoninflammation, som inte blir värre. Han har haft droppar sen i måndags och det har inte blivit bättre. Hon tyckte vi skulle komma och göra en odling. Jag satt på tåget så sambon fick ta det och körde upp dit på infektionstiden. Satt först i väntrummet i 4o minuter, det är väl ingen större fara för det får man göra på infektionstiden.
När han sedan kom in så var den kvinnliga läkaren skittaskig. För det första kunde man minsann inte göra en odling när han fortfarande fick droppar (men det kunde väl kanske sköterskan talat om för mig i telefonen tidigare i morse, eller?!). För det andra så var det inte så konstigt att dropparna inte hade hjälpt, det är ju en kur på sju dagar (men han har ju haft dem sen i måndags och det är torsdag idag, i morse fick vi "bända" upp ögonen på stackars barnet). För det tredje så var han himla snorig under näsan och det skulle vi minsann vara noga med att ta bort (intorkat). Jo, försökte sambon, vi försöker få bort det, men det är inte så lätt alla gånger då vi både ska tvätta ögon, ge droppar i ögonen och tvätta näsan på ett mycket ledset och hysteriskt barn. Då svarade hon att då får man väl hålla fast honom lite hårdare
Min svägerska hade också varit med (hon passade Milton idag) och hon berättade precis samma i eftermiddags för mig, om hur otrevlig hon varit. Tycker det är skitdåligt faktiskt. Inte får väl en läkare vara så otrevlig eller? Eller ja, inte tvunget för att hon var läkare, det behöver väl ingen vara? Men i detta fall var det ju en läkare, så.. Blev skitledsen när jag hörde detta och önskar så att jag var med. Har aldrig blivit illa bemött på vårdcentralen här i byn (vi har båda gått här sedan vi vart små), men nu så var det väl dags
Nu ska jag, tillsammans med mina ömma bihålor, förkylning och halsont försöka oss på att sova. Jag är bitter, fan fan fan.. Nu vill jag att vi blir friska och kan få återgå till dagis/skola ordentligt och hålla oss friska iaf över jul och nyår, är det för mycket begärt?
Kram och godnatt!