Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare aneka
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 993
  • Visningar Visningar 81 420
*kl*

Men usch, jag tycker verkligen inte att köpedeg är gott. :p Min sambo älskar det, så vi har en i kylen, men jag gör alltid egen de om vi bakar pepparkakor. Så kan jag göra en bikarbonatfri deg åt mig att äta... :d Samma sak med köpe risgrynsgröt på tub, jag tror det är någon tillsats i både degen och gröten som skär sig i min mun, tyvärr, för det hade vakt väldigt bekvämt att köpa hem.

Lillstrumpan har inte kräkts något idag, men hon är väldigt kinkig med mat, så hon har nog ont i magen eller är lite rädd för att spy. :( stackarn.

Nej men risgrynsgröt kan man väl inte äta på tub/korv heller, det är ju inte alls gott jämfört med hemmagjord :d
Mormors gröt var en gång i tiden så god men nu gör hon ju bara äckligare och äckligare mat och det beror inte på att hon börjar bli gammal utan att allt är farligt. Finns nog inget livsmedel som man får äta enligt henne med gott samvete. Sedan så har hon bara en njure precis som Bellan (fast hennes är borta pga tumörer) och har en hel lista (egenskriven förstås) med saker hon inte får äta för det kan skada njuren. Isabella har ingen livsmedellista öht.

Nej gud nu börjar jag svamla om min mormor, förlåt det var inte meningen men jag blir så trött på henne. Här om dagen hade hon tydligen sagt till min mamma att hon minsann är allergisk mot kanel. Tanten äter kanelbullar bara så att ni vet.

Å en till. haha, jag köper också en packe deg att äta :banana:
hihi. 1 paket att baka med och ett att äta upp :p
2011-12-09%252520037.JPG

å så en bild på verket:
2011-12-09%252520045.JPG

(aneka, ser du dalatrafiks häst? (eller du kanske inte åkte buss kom jag på)..)

Kan tipsa er som vill baka om detta recept. Snacka om saftigt och gott!!! Mums :)

Vi fick 1 dm snö, men nu regnar det massor. Fy vad trist. Igår -7 , idag 2+.. Morr

Jag börjar förbereda mig för att åka till veterinären med kissemissen. Det blir nog mycket troligt en resa till hans sista vila :cry: Han mår inte bra *snyft*

Jag har också redan ätit upp en degkorv med pepparkaksdeg. Snuskigt gott. Men mammas egna var godare minns jag, oj vad skäll vi fick när hon kom från jobbet och hälften var borta!

Jag är sjuk och Ture är pigg som en mört. Jag förstår nu er med två små barn att det är svårt att passa och att de då hittar på konstigheter. Ture är ju van vid att vi alltid GÖR nåt och nu är det tredje dagen jag mest sitter på golvet som en påse nötter och låter honom göra lite av varje, typ spika på apelsinklyftor, koka clementinklyftor på barnspisen och sen såga dem med sågen och dagens favorit, gå och plocka havrefras ur paketet och sen spotta ut dem på filten. Jag är så seg att jag inte orkar bry mig. Egentligen borde väl sambon komma hem och vabba med Ture så jag fick vara sjukskriven och vila men det funkar inte med hans jobb. Igår var iaf Ture hos mormor hela eftermiddagen så han fick nån stimulans.

Värst är på nätterna när vi hostar ikapp och väcker varandra om vartannat. Det är nu det hade varit smidigt om Ture kunde sova utan mig, men vafasen, det går väl över det här också.

Här blåser det storm från FEL HÅLL! Hatart. Oftast blåser det från ett håll och då är hästarnas ligghall perfekt, men nu kommer det från helt fel håll och regnar som fasiken och då ställer de sig i ena hörnet där det blåser som mest??? Hade alla hästar inne inatt så de fick iaf lite vila då men fortsätter det så här så får jag ta in inatt igen. Har inga problem med lösdriften när det är 20 minus och snö men nollan, snålblåst och regn är inget kul. Har i vanliga fall 5 ute och 3 inne... Har iaf en tjej som hjälpt mig med mockningen idag, underbara människa.

23:e åker vi till USA, hoppas vi kan bli friska tills dess! Att inte ha Ture på dagis innan det ökar iaf chanserna lite...

Är inte så glad i risgrynsgröt. Men ibland lyxar jag till det och kokar gröt för att göra risalamalta på :d:d

*kl*
Oj vad smart jag va nu. Målade på lite genomskinlig nagellack (första gången på säkert tio år) För att pimpa mig lite inför julbordet ikväll. Sen fick jag för mig att skrubba rent i köket. Nu har det börjat flagna, och aceton äger jag ej.
Finns det några husmorsknep för att få bort nagellack så jag kan måla om?

Och kläddiskussionen för några dagar sen som bl.a innehöll prat om Lindex.
Köpte en klänning där igår, är supernöjd med den! Kort, stickad med mysigt mönster. Tyvärr fanns den inte med på Lindex hemsida, så jag kan inte länka.
Den, leggins eller svarta strumpbyxor och mina nya stövlar. Jag kommer glänsa ikväll :D Frågan är bara vad jag ska göra med håret. Har svårt för att piffa till det, för allt rasar bara ihop, hur mycket spray jag än har i. Kommer sluta i vanligt utsläppt :grin:

-------------
Jo sjutton, här fanns den ju. En sån här, fast den grå.

Senast ändrad:
Om det är ett genomskinligt så hade jag nog bara målat på ett lager till utan att ta bort det gamla först :)
Ska också på julbord i kväll men med mitt jobb och M får vara hemma med Isabella. Är bara vi anställda som går så han är inte bjuden, stackaren.

Nä, han blev krasslig igår em.
Vinglar, har ingen balans och håller inte huvudet rakt när man lyfter upp honom. Så virus, propp i hjärnan, inre organ som stängt av eller tumör är vad som finns att välja på. Han är ju 11,5 år, så det ser inte alls ljust ut :cry:
tack för omtanken.

Häftigt tips om pepparkakshängen förresten, det skall provas :)

Vi fick 1 dm snö, men nu regnar det massor. Fy vad trist. Igår -7 , idag 2+.. Morr

Jag börjar förbereda mig för att åka till veterinären med kissemissen. Det blir nog mycket troligt en resa till hans sista vila :cry: Han mår inte bra *snyft*

Här är det pissväder med! Snöade för några dagar sen, låg nästan 2 dm på backen. Men nu regnar det bort. Fasen vad äckellerigt det kommer bli nu:devil:

Hoppas det går bra med kissen! :(

Haha, tänkte inte ens på den lösningen:D
De har alltid julbord med respektive på sambons jobb. Ville egentligen inte följa med, men han ville inte gå utan mig :D Och han i sin tur blev tillsagd av chefen att han bör gå på nåt samkväm med jobbet då han har en ledande roll.
Han skippade sommarfesten och förra årets julbord. Så det är väl bara att knipa och gå. Julbordet är ju bara 5 mil hemifrån, mot tidigare 11 mil (de brukar alla andra år vara i Göteborg)

Konstigt, när jag trycker på länken kommer klänningen fram.
Jaja, den är grå med lite "gammeldags" mönster upptill och i nederkant.

:( Neee va trist med misse. Men h*n verkar ju ha haft ett långt liv. Mamma ska med deras gammkisse till veterinären nästa vecka, är inte säkert han kommer hem igen heller.

Pepparkaksdeg
Min sambo blev helt till sig när jag köpt hem deg, han ville SÅÅÅÅ gärna öppna å smaka. Efter mycket tjat fick han och T en bit var, men sambon blev gode besviken då han hade för sig att degen var godare :D så degen fick ligga i fred i kylskåpet tills jag å syrran bakade av den med barnen.

Det var väl lunchrusning tidigare för nu har jag sett klänningen :) jättefin skulle kunna tänka mig den själv fast i vitt. Min garderob svämmar över av mörka färger även om jag försöker handla mer med färger :o
Jag har ingen aning om vad jag ska ha på mig, garderoben min är som sagt mest vardagskläder och väldigt lite vara-fina-kläder. Hmm.. kjol, klänning eller byxor? :confused:

Kliniken har alltid utan respektive när vi gör saker och det beror väl på att tdl försöker göra det lite lyxigare och att inte revisorn ska klaga på honom.
M's jobb är det ibland med och ibland utan. I somras vad det med respektive och nu för två veckor sedan utan :) tycker ändå inte det är så kul att vara med hans arbetskamrater (ganska hårda i sättet) så mig kvittar det om jag får vara med.

Pendlar din karl långt till jobbet eller är det inärheten eftersom de brukar ha julbord 11 mil bort?

*kl*

Slänger in en fråga lite snabbt, min kund sitter och väntar... Vad har ni köpt för vintervantar till barnen. Vi har precis köpt reimas trots att de inte fått så bra betyg.....

Vi har köpt didriksson. Men tycker inte att dom va särskillt varma. Eller så är min son väldigt kall om händerna. Funderar på att köpa Hestra vantar till honom om det blir kallare. Jag har sånna och dom är jätte varma.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
524
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna... 38 39 40
Svar
787
· Visningar
75 826
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6... 13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 887
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 014
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ung kille
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur