Men så stor hon har blivit! Och vilket hårsvall hon har. Inbillar jag mig eller har håret blivit lite mörkare? Hon är verkligen sockersöt!
@Bollen: Eller hur? Jag stod där och undrade vad det var för någon som varit inne på vår mark och satt en lila bajspåse på en gran... Haha. Funderar på att ha den kvar, bara för att. Jag trodde att sånna påsar skulle förmultna btw, men den här såg ut som ny, någon liten mus eller fågel som varit på den bara.
Jag har slut på "mina" granar nu, får passa på att gå en massa promenader i vår och se ut några nya, beväpnad med bajspåsar, naturligtvis...
Och väldigt skönt att höra att det inte bara är jag som tycker gravkullar är obehagliga. Jag vet inte om jag inbillar mig, men det blir nästan alltid lite tystare när man går där.

Dessutom är det några gamla silvergruvor, eller, mer silvergropar, utspridda där också. Hu, får gåshud när jag tänker på det. Mes man är.
@modett: Visst var det du som gjorde en Ernstgran? Tänkte göra en sån med, orkar du kasta in en bild på din igen?
Nu är jag nästan klar med all städning, bara lite småpill och vårt sovrum kvar till julen. Känns hur bra som helst att bli av med alla pappershögar och klädhögar som byggts upp på hög. Jag har till och med vattnat alla mina halvdöda blommor, som jag inte har hjärta att kasta ut förrän de verkligen, verkligen dött. Jag får så dåligt samvete annars.