Svälja kapslar

Jag lägger tabletten under tungan, tar en stor klunk vatten, drar tillbaks tungan, kastar huvudet lite bakåt så tabletten far upp i vattnet och sväljer INNAN tungan registrerar att det finns "otuggad mat" med i vattenklunken. Funkar aningen sämre på kapslar än tabletter.
Att det fungerar sämre på kapslar är för att de är lättare än tabletter. Prova istället luta huvudet framåt när du tar kapslar så märker du skillnad.
Hittar inte beskrivningen av varför det är så just nu men det har med svalgets utformning att göra.
 
Att det fungerar sämre på kapslar är för att de är lättare än tabletter. Prova istället luta huvudet framåt när du tar kapslar så märker du skillnad.
Hittar inte beskrivningen av varför det är så just nu men det har med svalgets utformning att göra.
Jag lutar inte huvudet alls. Lutar jag framåt kommer det absolut inte gå att svälja. Problemet är att kapslar typ är klistriga
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 073
Senast: BornAgain
·
Kropp & Själ Äter omega 3 kapslar + några andra kosttillskott och kapslarna (speciellt omega 3) är ju enorma! Går okej att svälja men de typ fastnar...
2
Svar
20
· Visningar
4 841
Senast: Smulis
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
12 182
Senast: hastflicka
·
Hästvård Är det någon som varit med om att hästen har fått problem att tugga maten och sen fått foderstrupsförstoppning efter tandraspning? Det...
Svar
7
· Visningar
2 365
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp