svängda pannband

Fiorano

Trådstartare
a la Otto Schumacher, finns det fler märken som har det? Jag menar alltså dessa med en mjuk svängning så att de hänger snyggt... Vill ha ett sådant (gärna med bling), men det bär emot att köpa ett pannband för sååå mycket pengar.
 
Sv: svängda pannband

Jag har bara sett Schumachers svängda pannband med bling, de är ju jättefina! :love:
 
Sv: svängda pannband

a la Otto Schumacher, finns det fler märken som har det? Jag menar alltså dessa med en mjuk svängning så att de hänger snyggt... Vill ha ett sådant (gärna med bling), men det bär emot att köpa ett pannband för sååå mycket pengar.


Jag vill oxå ha några sådana (men billigare) :bump:
 
Sv: svängda pannband

victovie hade ju köpt ett från kings, men var visst så litet i stl att det bara passade ponny... trots att det var full stl.
 
Sv: svängda pannband

*kl*
Jag köpte ifrån Kings, av deras märke Capone nu i Falsterbo :banana:! Kostade 349kr har jag för mig och är enormt nöjd med det :love:! Dock som Centaur påpekade så är de lite små i storlekarna, så mitt Full ligger mellan stl Full och Cob ungefär :bump:. Tyvärr passar dte då inte ngn av mina storhästar, men klär C-ponnyn med Cob-storlekshuvud jättebra, sticker ut en liten bit så det hänger riktigt snyggt nu när dte böjt till sig ännu mer efter henne :D
 
Sv: svängda pannband

Så här ser det ut! :d
Juli187.jpg
 
Sv: svängda pannband

Snyggt! Hur mycket fick du betala för det? Såg du om det fanns bruna?

:)
 
Sv: svängda pannband

Såg också dessa på Falsterbo, men jag vill ha ett med pärlor i... Blir nog till att få ett uppsytt, men inte förrän jag kommer igång med tävlandet. Och, eeeh, behöver träna lite till...
 
Sv: svängda pannband

Det kostade 349kr! :bump: Japp dte fanns i brunt också, men vet ej i vilken nyans då jag bara såg de svarta, tjejen bakom kassan undrade om jag skulle ha svart eller brunt så :D
 
Sv: svängda pannband

Köpte ett likadant i Falsterbo, dock är det som du sa lite litet. Min häst har iofs nånstans mella cob och full i träns. Tog det största pannbandet som fanns men vet inte om det blev rätt. Är dina stora hästar stora i stl? Det ser kort ut så jag tänkte höra med min "lädermakare" som är jätteduktig om hon kan länga ut det på nåt sätt. För visst är det snyggast om det hänger lite, det ska väl inte sitta lika "tight" som ett vanligt pannband? Vill ju att det ska passa! Har ett brunt sto utan tecken så ett "blingigt" pannband vore så snyggt. :d
 
Sv: svängda pannband

Njae, inte Forsythia, är inte stor, Frida är nog ganska medel tror jag, litegranna mer än Forsythia.
Tror säkert det går att länga ut! Bara att sprätta upp sömmarna som håller ihop till hålet där man trär igenom tränset, sy på lite mer läder o sy ihop igen :D. På båda sidorna. Då kommer det bli betydligt längre o finare o bättre plats till tränset (lite litet hål också).
 
Sv: svängda pannband

Va precis så jag tänkte att hon kunde göra! Och visst var hålen lite väl trånga? Lämnar nog in det för det får hellre vara lite stort än lite för litet. Vill ju att det ska hänga lika snyggt som på din ponny :love:
 
Sv: svängda pannband

Ja, hålen var absolut lite små! Ja, bättre lite stora för då blir det bara snyggare :D :love:
 
Sv: svängda pannband

Kl*

Ingen hemsida som har det? Eller finns det i Sthlm?

:love: Vill ha:D
 
Sv: svängda pannband

Snyggt! Hur mycket fick du betala för det? Såg du om det fanns bruna?

:)

Jag köpte ett brunt på falsterbo + lädertyglar (det är typ oxblod) som passade min iaf (normalstort huvud (full)), men jag tänkte ev sälja det (matchar inte sadeln...)
 
Sv: svängda pannband

Nej, jag tror ialf inte att dte finns någon hemsida :(. men märket är Capone och jag köpte det hos Kings, vet inte var i Sverige de hushåller :D. Förhopningsvis någon annan här inne som har bättre koll än jag?

Stilett: Tack!!
 
Sv: svängda pannband

Deras internettshop vart tydligen nerlaggd, men ngn som vet nån återförsäljare? :confused:
Det var jättefint och blingade så vackert... :love:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag älskar Bella, hon är en jätterolig hund! Men jag saknar så extremt mycket att ha ett litet plåster som hela tiden är med mig...
Svar
5
· Visningar
383
Senast: Lyan
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 183
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 610
Senast: BernT
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
732
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp