Svala ridbyxor

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Violate
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 696
V

Violate

De ridbyxor jag har är ganska tjocka, osmidiga och varma. Söker tips på (helskodda) som är tunna och svala. Vill inte tvingas rida i mina gamla nästa sommar igen :cool:
Har sökt i gamla trådar och Jacsons ridjeans har kommit upp flera gånger, men var hittar man dessa på internet?
Andra tips på märken/modeller?

Sv: Svala ridbyxor

Jag tycker att Börjes Domino är kanon sköna.

minikaninen skrev:
Jag tycker att Börjes Domino är kanon sköna.

Instämmer.
De är inte alls lika tjocka som många andra ridbyxor, och det gör ju också att de är mjukare och mer följsamma. Skönaste ridbyxorna jag nånsin haft. :love:

Kikade på Börjes, och undrar vilken modell ni talar om? Är det Domino Elegant eller Ridbyxa helskodd Domino? Hur är de i storlekarna?

Jag har två par såna här:
cooler_jodpuhr_m.jpg

och älskar dom!!

Eftersom jag oftast har shortchaps eller stövlar, så är jodhpurs-varianten inte så lyckad tror jag, men dessa heter också cooler, samma material eller? De lät som det jag söker iaf =)

Cooler Helskodd
Tillverkare: Treadstone
Helt ny byxa i superlättvikts "hightech" material. Nylon och bomull med ruggad insida för bästa komfort, helskodda i Nikron-skinn. Smuts- och fuktavvisande, andas. Färgbeständig och maskintvättbar. Vår bästa byxa

Ja, de finns i både jodpuhrsmodell och med vanligt benslut. Det jag gillar mest med dom är att dom håller formen och får inte "knän" och rumpa även om man sitter mycket i dom.

Det här är garanterat de svalaste ridbyxor du kan hitta som fortfarande är helskodda. Lite joxigt att beställa från USA, men de skickar gärna jorden runt.

Tack för tipset. Det verkar vara distansbyxor? Har sådana (köpt i Sverige), de är som cykelbyxor i materialet, svala, mjuka och sköna men halkiga. Är mer ute efter vanliga ridbyxor, men i tunnare material.

Violate skrev:
Tack för tipset. Det verkar vara distansbyxor? Har sådana (köpt i Sverige), de är som cykelbyxor i materialet, svala, mjuka och sköna men halkiga. Är mer ute efter vanliga ridbyxor, men i tunnare material.
Helt rätt, det är distansbyxor, men helskodda, så de är precis lika o-halkiga som vilka andra helskodda ridbyxor som helst.
Utseendet gör ju dock kanske att man drar sig för att ha dem på sig...

Tack för tipset, men de låg lite utanför min prisklass :cool:

Ramn skrev:
Helt rätt, det är distansbyxor, men helskodda, så de är precis lika o-halkiga som vilka andra helskodda ridbyxor som helst.
Utseendet gör ju dock kanske att man drar sig för att ha dem på sig...
Åhå, då blev de ju genast mer intressanta! Är inte så noga om de är lite småfula :D

jag har ett par Pikeur ridbyxor som är jättetunna. vet tyvärr inte vad modellen heter! dom är supersköna oxå! skulle köpa sånna om jag var du! :)

Liknande trådar

R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 004
Senast: ako
·
Kläder & Bli fin Jag är på jakt efter en morgonrock för sommarbruk dvs tunn/sval. Jag älskar morgonrock och går alltid i det hemmavid, men mina i fleece...
Svar
8
· Visningar
1 025
Senast: mamman
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 494
Senast: Sasse
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag... 2
Svar
34
· Visningar
5 354
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka