svansfråga

T

Tribute

vet inte riktigt var jag ska ställa den här frågan.... när man rider eller kör så håller en av våra hästar sin svans lätt lyft, det betyder väl att han är avslappnad? men han håller den alltid åt sidan och det är alltid åt samma håll som han håller svansen, betyder det att han är stel i en sida eller bara att han vill ha svansen så? om det betyder att han är stel, i vilken sida är han isåfall stel, den sida som han håller svansen åt eller den andra?

Tacksam för svar!
 
Sv: svansfråga

betyder det att han är starkare i den sidan?
 
Sv: svansfråga

Jag har hört att hästen kan ha ont eller ha ngt problem när de håller svansen åt sidan.
Vet inte säkert om det är sant eller inte.
 
Sv: svansfråga

Troligtvis, men inte säkert.
En sak man kan göra (om man har tillgång till ögon på marken) är att rida övergångar mellan skolor, så att man hela tiden ändrar riktning, tills svansen hänger rakt. Försök att göra halt i det läget, med svansen fortfarande rak. (Bra övning för timingen, om inte annat.)
 
Sv: svansfråga

Smärta kan vara orsaken till att hästen föredrar ett bakben, men det behöver inte vara så.
 
Sv: svansfråga

känner än häst som har svansen helt sne så den ligger på ena sidan av rumpan men när han slappnar av och jobbar ordentligt då blir den mer rak har bara sätt att han har haft den rak en gång och det var på hopptävling men det är för att han går och spänner sig och när han slappnar av så åker den till sin rätta plats
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 958
Senast: Anna-Bella
·
Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 416
Senast: sjoberga
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 114
Senast: Ridinglady
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 777
Senast: Valle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp