Svansklåda?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare alextheponi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 783
A

alextheponi

Min ponny står då och då och kliar sig mot boxgallret. Inte ofta, max ngn gg per månad. Men när han väl gör det så får han småsår och kliar bort hår.. Vad ska jag göra?!:cry: Vad är dt han har egentligen?

Sv: Svansklåda?

Mask?Då kan de göra så.
Är det inte det och han är ordentligt avmaskad skulle jag testa med silverlotion,de hade vi på en svanskliande ponny vi hade en gång och det hjälpte faktiskt.

Sv: Svansklåda?

min pålla blilr ibland kliig i svansroten, då smörjer jag den lilte med helosan eller aloera gel (det som är närmst för tillfället). Jag brukar krafsa lite i svansroten med jämna mellanrum för att se om hon vill bli kliad, när hon vill det så smörjer jag.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vill gärna ha tips på torrschampo till min kliiga, oljiga hårbotten. Jag vet inte varför det kliar, trott på torrhet men jag är nu...
Svar
9
· Visningar
556
Senast: Jahopp
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 323
Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte... 2
Svar
25
· Visningar
1 832
Senast: KesoNeso
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 572

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka